Logo Elgiganten
Sammenligning af produkter Vælg op til 3 produkter, som du ønsker at sammenligne

Salgs- og leveringsbetingelser - forbrugere

OBS! Endelig aftale mellem dig (som kunde) og Elgiganten A/S anses for indgået, når din ordre er modtaget hos og bekræftet af Elgiganten. Alle priser og tilbud på elgiganten.dk er uden obligo.

Ved accept af handelsvilkårene accepteres også de deri gældende abonnementsbetingelser som der henvises til i punkt 10.

1. Generelt

Disse betingelser er gældende for forbrugere ved handel på Elgiganten.dk.

Bemærk, at Elgigantens netbutik www.elgiganten.dk er alene for forbrugere. Ønsker du at handle som erhvervsdrivende, kan du kontakte Elgiganten A/S Business på telefon +45 70 70 27 70 eller på e-mail erhverv@elgiganten.dk.

Ved bestilling af varer via Elgigantens netbutik (www.elgiganten.dk) bekræfter du, at du hverken køber varer som erhvervsdrivende eller med henblik på videresalg.

2. Afgivelse af ordre

Afgivelse af ordre via vores hjemmeside, er ikke en juridisk bindende aftale. Elgiganten har derfor mulighed for at annullere din ordre som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt og lignende situationer. Bindende ordrebekræftelse/faktura sendes til dig, når vi har afsendt de varer, som du har bestilt.

Når du har afgivet en ordre via vores hjemmeside, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din ordre.

Du skal være opmærksom på, at det automatiske svar (via e-mail) ikke er en juridisk bindende ordrebekræftelse, hvorved en aftale er indgået.

Alle kontrakter indgås på dansk.

Elgigantens netbutik www.elgiganten.dk er alene for forbrugere. Ønsker du at handle som erhvervsdrivende, kan du kontakte Elgiganten A/S Business på telefon +45 70 70 27 70 eller på e-mail erhverv@elgiganten.dk. Ved bestilling af varer via Elgigantens netbutik (www.elgiganten.dk) bekræfter du, at du hverken køber varer som erhvervsdrivende eller med henblik på videresalg.

3. Annullering af ordre

Har du ikke modtaget en bindende ordrebekræftelse/faktura fra Elgiganten, og er din ordre endnu ikke effektueret af Elgiganten, kan du annullere din ordre ved at kontakte vores kundecenter.

Er varerne pakket/afsendt af Elgiganten, har du stadig mulighed for at fortryde købet. Se punkt 9.

4. Personpolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, telefonnummer og e-mail adresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Som registreret hos elgiganten.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til kundecenter@giganten.dk. Personoplysningerne registreres hos Elgiganten A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Dine oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjemand, dog videregives din email-adresse og mobilnummer til Bring/PostDanmark i forbindelse med afsendelse af postpakker (så du kan modtage leveringsoplysninger, herunder T&T).

5. Priser

Medmindre andet er angivet, er alle angivne priser i danske kroner og inklusiv 25% moms. Undtaget er forsikringer og elektroniske gavekort, der er momsfrie.

Angivne priser gælder kun for ordrer til levering i Danmark, ikke omfattende Grønland og Færøerne.

6. Betaling

Betaling for bestilte varer kan ske online ved brug af Dankort, Visakort eller Mastercard. Kortoplysningerne transmitteres krypteret mellem kunde og elgiganten.dk. Personoplysninger (navn, adresse osv.) krypteres dog ikke.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

7. Forsendelse og levering

Elgiganten bestræber sig på at afsende de varer, du har bestilt, inden for 1-4 hverdage (på varer sendt med pakkepost), efter at vi har modtaget din bestilling, med mindre andet er aftalt i købsprocessen.

Ved køb af abonnementer eller klargøringstjenester, vil afsendelse typisk ske indenfor 3-7 hverdage, da oprettelse/klargøring skal foretages før afsendelse.

Elgiganten A/S benytter forskellige leverandører afhængig af ordrens indhold/omfang og afhængig af hvilket lager varen sendes fra. Elgiganten A/S har aftaler med bl.a PostNord, Bring Parcels, GLS og egne fragtbude.

Fragtomkostningerne vil bl.a. afhænge af antallet af varer, deres vægt, hvor varerne skal leveres etc. Du kan altid se de samlede leveringsomkostninger, når du bestiller varer på elgiganten.dk.
Bemærk; er du ikke hjemme på aftalt leveringstidspunkt, vil du blive opkrævet ny fragt for genlevering.

Postpakker kan omdirigeres af PostNord eller Bring, til et andet opsamlingssted end det valgte, hvis pakkeboksen er fuld eller hvis pakkens størrelse ikke passer i de ledige bokse. I så fald vil du blive informeret herom direkte fra distributøren.

Hvis du har bestilt mere end ét produkt, kan din ordre muligvis splittes i flere leveringer. Det skyldes, at vi sender fra flere forskellige lokationer. Hvis man eksempelvis bestiller en konsol plus et spil, vil det blive sendt i to forskellige pakker, som muligvis ikke leveres samme dag.

Med mindre andet aftales, vil du være berettiget til at hæve købet, hvis du ikke har modtaget de bestilte varer senest 14 dage efter, at du har afgivet din ordre.

Elgiganten bærer ansvaret for varerne, indtil du har modtaget dem. Der kræves underskrift ved modtagelse.

Elgiganten leverer i hele Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne.

Ved særligt besværlige adgangsforhold til eller på leveringsadressen, forbeholder vi os retten til at annullere en levering, herunder services som f.eks opbæring og/eller montering.

8. Montering/Retur af brugt produkt

Montering, retur af brugt produkt, dørvending og opbæring udføres kun på brofaste øer. Montering og retur af brugt produkt udføres på samme dag, som dine varer leveres, jf. punkt 7.

Elgiganten installerer/tilslutter ikke gas.

Følgende lovlige installationer skal være tilstede før vi kan installere:

- HFI-relæ eller en lovlig jordforbindelse.

For vaske- og opvaskemaskiner gælder også:

- Let tilgængelig og fuld funktionsdygtig vandhane med kontra-ventil og udvendig gevindstørrelse 1/2" eller 3/4" svarende til 19 eller 24 mm.

- Har du købt en vaske- eller opvaskemaskine med Waterproof/Aquastop, skal vandhanen være hævet min. 30 cm over gulv eller skabsbund.

- Afløb til vask eller fast afløbsrør.

- Afløbsrøret skal have en diameter på mindst 30 mm.

- Tilslutning af afløb skal kunne foretages min. 60 cm og maks. 90 cm over gulvet.

- På enkelte maskiner kan afløb foretages direkte til gulvafløb.

Elgigantens montører har til enhver tid ret til at afbryde arbejdet med en montering, hvis det vurderes kundens installationer ikke lever op til kravene eller hvis det betragtes som farligt/uforsvarligt. I dette tilfælde bortfalder aftalen om montering. Genbesøg af Elgigantens montører, efter autoriseret udbedring af forholdene, vil påføre kunden omkostninger til et nyt besøg (fra 499,-) i tillæg til monteringens pris (200,- per produkt).

Der afregnes særskilt for materialer til brug for el-/vandtilslutning. Afregning af disse materialer sker kontant til chaufføren.

Ved køb af komfur eller kogeplade skal montering foretages af Elgiganten eller af anden fagmand, da de leveres uden eller kun delvist med ledning/stik.

Ved køb af opvaskemaskine, vaskemaskine eller tørretumbler anbefaler vi, at du bruger omformer til jord. Stikket klikkes blot på maskinens standard 2-benede stik.

Ved køb af integrerbare produkter (opvaskemaskine, køleskab osv.) monteres frontplader ikke.

Ved køb af tjenester hvor Elgiganten skal tage et eller flere produkter med retur, skal produktet være afmonteret, inden vores fragtmænd kommer. Har du tilkøbt montering af dit nye produkt, kan vores montører hjælpe dig med afmontering, før de monterer det nye produkt.

9. Fortrydelsesret

Du kan uden begrundelse fortryde den indgåede aftale inden for 14 dage. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget dine varer.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen kan gives til kundecenter@giganten.dk, telefon 7080 7070, eller ved at benytte standardfortrydelses­formularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Undtagelser:

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

- Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på.

  • F.eks film, spil og software, kan derfor kun fortrydes i plomberet emballage.

- Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret

  • Det gælder fx spil, film og software mv., der leveres som digitale overførsler via internettet og stilles til rådighed direkte efter, at bestillingen gennemføres. Derfor betragtes den 'digitale plombering' for brudt, når handlen gennemføres. Ved brudt plombering er der ikke længere fortrydelsesret på produktet.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet, udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du udøver din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger, vi har modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder). Tilbagebetalingen vil ske uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om, at du vil fortryde den indgående aftale. Vi gennemfører tilbagebetalingen uden tillæg af gebyrer og med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved dit køb, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varerne, alt efter hvad der er tidligst.

Returnering:

Har du allerede modtaget varerne, skal du returnere dem i nærmeste varehuse eller sende dem retur til Elgiganten uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om, at du vil udnytte din fortrydelsesret. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage. Det er vigtigt, at forsendelsen forsynes med porto, som du selv skal betale. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for f.eks store TV, hvidevarer, gaspatroner og andre produkter som qua deres vægt/størrelse/indhold ikke accepteres som post.

Udgifterne for returnering af disse produkter forventes at beløbe sig til DKK 499,-. Kontakt os på 7080 7070, hvis du ønsker, at vi booker en afhentning på din regning.

Du kan fortryde dit køb/returnere en vare ved at:

- Afvise modtagelse af varen/undlade at indløse en forsendelse

- Returnere varen til et af vores varehuse

- Sende varen i retur til Elgiganten, tryk her (retur- og fortrydelsesskema)

Du kan også benytte den fremsendte standardfortrydelsesretsformular, men det er ikke obligatorisk. Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udøvelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Du skal selv afholde udgiften for returnering af varen.

Oplysning om vores varehuses placeringer findes på vores hjemmeside under 'Find varehus'.

10. Abonnement

Ved køb af abonnement accepterer du leverandørens abonnementsbetingelser.

Klik på nedenstående links for at se dem:

- TDC - abonnementsbetingelser
- Telmore - abonnementsbetingelser
- Call Me - abonnementsbetingelser
- Boxer - abonnementsbetingelser
- Canal Digital - abonnementsbetingelser

11. Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse. Har du som forbrugere købt varer, har du i overensstemmelse med købelovens regler 24 måneders reklamationsret på alle varer. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

For varer med begrænset levetid er din reklamationsret dog begrænset til den holdbarhedsperiode, der er sædvanlig for den pågældende vare.

Opdager du en fejl eller mangel ved en købt vare, skal du som forbruger snarest muligt og inden for rimelig tid kontakte Elgiganten og forklare, hvori fejlen eller manglen består. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Elgiganten indestår ikke for garantier afgivet af tredjemand.

Reklamation kan foretages ved at kontakte vores kundecenter eller ved henvendelse i et af vores varehuse. Lider varen af en fejl eller mangel, vil Elgiganten søge at reparere varen eller alternativt foretage omlevering, hvis det ikke medfører uforholdsmæssige omkostninger for Elgiganten.

Er reklamationen berettiget refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvis du er utilfreds med Elgigantens håndtering af en reklamation eller andet, skal du først rette henvendelse til Elgiganten. Kan der ikke findes en løsning, kan du klage til Center for Klageløsning per e-mail til cfk@kfst.dk eller per brev til [Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby], hvis betingelserne herfor er opfyldt, se www.kfst.dk.

Hvis der ikke lykkes os at nå til enighed hos Center for Klageløsning, kan du derefter indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, hvis betingelser herfor er opfyldt, se www.kfst.dk.

Hvis du er erhvervsdrivende og - i strid med punkt 1 - har brugt Elgigantens netbutik (www.elgiganten.dk) til indkøb af varer, ydes du kun 30 dages reklamationsret.

Opdager du en fejl eller mangel ved en købt vare, skal du som erhvervsdrivende straks kontakte Elgiganten, efter at en fejl eller mangel konstateres.

Du har som erhvervsdrivende i øvrigt pligt til at foretage en undersøgelse af en købt vare, som ordentlig forretningsbrug kræver.

12. Køb af tillægsforsikringer

Elgiganten sælger kun tillægsforsikringer til myndige over 18 år. Du bekræfter ved godkendelse af 'Aftalevilkår' at være over 18 år og myndig, såfremt du har tilvalgt en tillægsforsikring.

Er du under 18 år eller umyndig og ønsker en tillægsforsikring på dit produkt, kan du købe denne i vores varehuse i følge med dine forældre eller værge eller lade dine forældre eller værge lave købet på vores hjemmeside.


13. Collect@Store og køb i varehuse

Vær opmærksom på, at når du handler via leveringsmetoden Collect@Store på www.elgiganten.dk, sker alene en reservation af varen. Derfor gælder pkt. 6 om betaling, pkt. 7 om forsendelse og levering og pkt. 9 om fortrydelses-/returret ikke. I stedet gælder samme vilkår, som når du handler i vores varehuse.

For øvrig information, se Collect@Store


14. Kontakt

Elgiganten A/S Hovedkontor

Arne Jacobsens Allé 16 (2 sal),

2300 København S.

CVR nr. 17237977.

E-mail: kundecenter@elgiganten.dk.

Tlf.: 70 80 70 70.

Mærke

Søgeordsforslag

 

Varehus

Info & kampagner