FAQ - COVID 19 vigtig information
Klik&Hent
Du kan bestille online og derefter afhente i det valgte varehus.
- Det kræver, at du har bestilt og forudbetalt på elgiganten.dk (Klik&Hent)
- Grundet Covid19-restriktionerne, må du ikke henvende dig i varehuset før du har modtaget SMS'en om, at din Klik&Hent-ordre er klar til afhentning.
- Åbiningstider for afhentning:
Mandag - fredag: 10 - 18
Lørdag - søndag: 10 - 15
Tjek de ændrede åbningstider
Vi bestræber os på at have din ordre klar senest 2 timer efter bestilling indenfor varehusets normale åbningstid.
Når du handler på elgiganten.dk skal du blot indtaste de oplysninger, som du plejer, når du logger på. Når du betaler for dine varer online sker det via en to-faktor godkendelse enten med:
- NemID nøgleapp eller nøgleviser (ikke pap-kort)
- En personlig kode + en SMS-kode, som du modtager fra Nets, når du skal godkende din betaling med kort.
De nye EU krav påvirker desværre også nogle bankers kort, i MobilePay-appen. Hvis din MobilePay-betaling ikke kan gennemføres, prøv da med betalingskort i stedet.
Det er kun tilladt at håndtere følgende ved varehuset:
- Udlevering af Klik&Hent-ordrer (forudbetalt)
- Udlevering af færdige servicesager
Grundet Covid19-restriktionerne, må du ikke henvende dig i varehuset før du har modtaget SMS'en om, at din Klik&Hent-ordre eller servicesag er klar til afhentning.
Hvad er IKKE muligt i varehuset?
- Det er ikke muligt at handle i varehuset
- Det er ikke muligt at tilkøbe tilbehør eller andre produkter til din Klik&Hent-ordre
- Det er ikke muligt at indlevere service-sager
- Det er ikke muligt at bytte julegaver eller andet
Varehusene er altså lukket helt ned for alle normale funktioner grundet regeringens Covid-19-restriktioner. Vi håber på din forståelse!
Følgende er ikke muligt i varehusene:
- Det er ikke muligt at handle i varehuset
- Det er ikke muligt at tilkøbe tilbehør eller andre produkter til din Klik&Hent-ordre
- Det er ikke muligt at indlevere servicesager
- Det er ikke muligt at bytte julegaver eller andet
- Det er ikke muligt at få udleveret låneprodukter i forbindelse med en servicesag
- Det er ikke muligt at benytte vores KnowHow-afdeling
- Det er ikke muligt at afhente en Klik&Hent, hvis der kun er betalt depositum
Vores varehuse er altså lukket helt ned for alle normale funktioner grundet regeringens Covid-19-restriktioner. Vi håber på din forståelse!
Du kan afhente færdige servicesager
Du kan få udlevereret forudbetalte Klik&Hent ordrer.
Bemærk: Henvend dig først i varehuset når du har modtaget en SMS om, at din Klik&Hent ordre eller servicesag er klar til afhentning (jf gældende Covid19-restriktioner)
Returnering af varer kan ske fra d. 8. februar, 2021.
Julegaver kan returneres eller byttes fra d. 8. februar og frem til d. 31. marts 2021, ved fremvisning af original kvittering eller byttebon. Varen skal være i ubrudt emballage og/eller plomberet.
LIVE SHOPPING - Find det rigtige produkt med videoshopping
Vi ønsker at gøre det så nemt og enkelt for dig at handle på elgiganten.dk - uanset hvor du befinder dig. Med Live Shopping har du mulighed for at få personlig vejledning i en videochat med en af vores medarbejdere. De kan besvare dine spørgsmål og vise dig de produkter, du er interesseret i. Læs mere om live shopping her
Hvis du ønsker at købe en vare, der kun forefindes på lager i en butik, skal varen afhentes i det pågældende varehus.
Vi kan desværre ikke tilbyde at sende varen fra et varehus.
Hvis du ønsker annullere en bestilling, så beder vi dig ringe til os på 7080 7070 eller benytte vores chatfunktion. Da vi oplever en 4-dobling af henvendelser i denne tid, har vi dermed en længere svartid på mail og kan derfor ikke garantere, at vi når at annullere din bestilling inden afsendelse.
Vores butikker må ikke tage imod servicesager eller reparationer
Men du kan indsende produkter til os. Sådan fungerer det
- Find din kvittering og check at produktet er købt i Elgiganten
- Registrer din service her
- Du vil nu modtage en forhåndsbetalt fragtseddel
- Send produktet til service
- Serviceværkstedet kontrollerer og fejlsøger produktet
- Er fejl dækket af reklamationsretten dækkes omkostninger for kontrol, fragt og reparation.
- Hvis ikke må du dække omkostningerne for kontrol, fragt og reparation.
Har du en hvidevare eller et fjernsyn, der er købt før d. 1. maj 2020 i et af vores varehuse, kan vi på nuværende tidspunkt ikke oprette en ombytning af produktet.
Det er ikke muligt at benytte vores KnowHow-afdeling, og vi kan derfor desværre ikke hjælpe med
klargøring og support i varehuset.
Har du købt en supportaftale, kan du få hjælp via vores telefoniske support.
Har du brug for at tale med en tekniker, henviser vi til producenten. Læs
mere here
Vi har fuld fokus på at passe på vores kunder og medarbejdere i denne situation. Hos Elgiganten følger vores medarbejdere sundhedsstyrelsens retningslinjer og vi holder tæt øje med udviklingen. Her kan du finde de vigtigste informationer, når du handler hos Elgiganten. Læs mere om COVID-19 her