Services & tilbehørServicesForsikring og garantiElgigantens forsikringerForsikring af husholdningsprodukter
Det betaler sig at forsikre sine husholdningsprodukter
Det er nemt at glemme, hvor stor en rolle vores husholdningsprodukter spiller i hverdagen, og hvor meget det ødelægger vores daglige rutiner når de holder op med at virke. Har du nogensinde oplevet, at din kaffemaskine kortslutter, eller at noget har sat sig fast i støvsugeren? Med en forsikring til dine husholdningsprodukter beskytter du dig mod fremtidige uforudsete hændelser, der måtte opstå. Vi sørger for hurtig hjælp, hvis noget går galt, og vi reparerer eller erstatter dit produkt.
Du kan tilføje forsikring, når du køber et nyt produkt hos os, enten online eller i en af vores butikker.
Derfor bør du vælge en forsikring
Med vores forsikring sikrer du, at dit produkt bliver repareret eller erstattet, hvis uheldet skulle være ude. Du får ubegrænsede reparationer op til produktets købspris. Ingen selvrisiko eller afskrivninger på dit produkt, mens forsikringen er aktiv. Vi tilbyder også en enkel, problemfri og hurtig proces fra det øjeblik, du indgiver en skadeanmeldelse, til dit produkt er repareret. Og hvis vi ikke kan reparere dit produkt, erstatter vi det med et teknisk tilsvarende produkt.
Hvad dækker vores forsikring:
- Dækker pludselige uforudsete hændelser som fald, stød, væskeskader og lynnedslag
- Ingen selvrisiko, værdiforringelse eller afskrivning
- Ubegrænsede skadeanmeldelser, i hele verden
- Dækker dele og tilbehør inkluderet i original-emballagen
- Autoriseret reparation og altid originale reservedele
- Hurtig skadesbehandling hvor 9 ud af 10 skader behandles ved første samtale
- Ved totalskade erstatter vi produktet med et teknisk tilsvarende produkt (op til den oprindelige købspris)
Typiske skader på husholdningsprodukter
Når der sker en ulykke på et husholdningsprodukt, er det betryggende at vide, at vi kan reparere dem eller erstatte dem med et nyt teknisk tilsvarende produkt. Nogle af de typiske skader, der kan opstå, er huller i slanger, løse dele, fejl på kompressorer/pumper, beskadigede låse/dørhængsler, revnet eller knust glas, tab og væskeskader, ødelagte håndtag lavet af glas/plastik, kortslutninger, fremmedlegemer i produktet eller skader forårsaget af børn eller kæledyr.
Produktforsikring vs. indboforsikring
Mange har en god dækning gennem deres indboforsikring, men har du overvejet, at selvrisikoen ofte er højere end reparationsomkostningerne, når det kommer til dine husholdningsprodukter? Eller at på traditionelle forsikringer ofte afskriver værdien af produktet over tid? Med vores forsikring betaler du ingen selvrisiko, og der er ingen værdiforringelse af produktet over tid, og du undgår potentielt også at miste din "kundestatus" hos dit forsikringsselskab.
Forlæng levetiden på dit produkt
Sammen med vores forsikringspartner, Tryg, lægger vi stor vægt på bæredygtighed. Med en produktforsikring og løbende vedligeholdelse kan du være med til at forlænge dit produkts levetid. Så udover at sikre dig mod uforudsete hændelser, vælger du også en løsning, der er positiv for miljøet. Vi vil altid forsøge at reparere dit produkt fremfor at udskifte det. Produkter påvirker miljøet gennem hele deres levetid, men omkring 80% af miljøpåvirkningen sker under produktionen. Ved at reparere og udskifte enkelte dele kan vi forlænge produktets levetid, hvilket har en positiv effekt på miljøet sammenlignet med at købe et nyt.
Hvis der opstår en fejl eller skade på dit produkt, vil vores prioritet altid være at forsøge at reparere det og give det nyt liv. Reparationsperioden kan i nogle tilfælde tage længere tid end blot at udskifte produktet. I de tilfælde beder vi om ekstra tålmodighed og forståelse. I andre tilfælde kan reparationer være umulige eller koste mere end produktets værdi. I disse tilfælde erstatter vi dit produkt med et teknisk tilsvarende nyt produkt.
Skal du anmelde en skade?
Hvis du har købt forsikring til dit produkt, og der er sket en ulykke, kan du oprette en skadeanmeldelse ved at klikke på linket herunder.