Whistleblowing i Elgiganten
Her får du information om whistleblower-rutiner fra blandt andet eksterne konsulenter, leverandører, tidligere medarbejdere og potentielle medarbejdere i Elgiganten A/S. Hvis du ønsker at indgive en kundeklage eller lignende, kan du kontakte vores kundeservice.
I 2019 etablerede EU et direktiv til beskyttelse af whistleblowere (whistleblowing-direktivet). Direktivet stiller blandt andet skærpede krav til arbejdsgivernes behandling af anmeldelsessager og udvider de omfattede personer, der kan anmelde lovovertrædelser i en virksomhed. Hvis du anmelder en potentiel lovovertrædelse, er du beskyttet af Whistleblowing-direktivet og relevant national lovgivning.
Hos Elgiganten vil vi arbejde med ærlighed, integritet, hvilket altid skal ske i overensstemmelse med gældende lovgivning, og vi forventer, at alle hos Elgiganten opfylder vores standarder. Vi har etableret en åbenheds- og ansvarskultur, som vi håber på er med til at forebygge fejl, og som sikrer, at eventuelle fejl bliver håndteret korrekt. I store virksomheder er der dog altid en risiko for, at noget kan gå galt, eller at der sker et brud på interne rutiner og regler. I så fald vil vi gerne vide noget om det.
Whistleblowing i organisationen
Hvis du har bekymringer vedrørende uregelmæssigheder eller fejlbehandling fra Elgigantens side, bedes du kontakte os via vores whistleblowing-kanal: Elgiganten AS, fortrolig hotline: 80 83 10 12
Nuværende medarbejdere skal bruge vores interne underretningskanal i overensstemmelse med givne rutiner.
For yderligere information om EU's whistleblower-direktiv, se Direktiv om beskyttelse af whistleblowere - på retsinformation.dk.
Opdateret den 1. juni 2022.