Mød os
Elgiganten har noget at tilbyde alle, ung som erfaren. Vi har en helt unik arbejdskultur med højt til loftet, masser af udfordringer og plads til alle – og så elsker vi at have det sjovt sammen! Både på jobbet og i fritiden. Faktisk er vi mange, som ikke bare nøjes med at arbejde sammen, men som også ses udenfor varehusenes åbningstider.
Men det kan vi jo sagtens påstå! Læs derfor selv her, hvad vores medarbejdere siger om Elgiganten
– både som virksomhed, arbejdsplads og om vores kultur. Så kan du selv se, at vi faktisk mener det, vi siger.
Du kan også læse om nogle af vores jubilarer her.
"Det kræver, at man er omstillingsparat og kan tilpasse
sig til markedet – nogle gange fra dag til dag.”Henrik Hansen, Store Manager
Henrik Hansen er varehuschef i Elgiganten på Strøget i København. Før da var Henrik i en årrække varehuschef i Fona, der havde til huse på samme adresse før Elgiganten tog over.
Fra Fona til Elgiganten
Om skiftet fra Fona fortæller Henrik: ”Efter mange år som varehuschef i Fona, var det helt naturligt for mig at fortsætte i Elgiganten som varehuschef, da Elgiganten overtog varehuset. Noget jeg bestemt ikke har fortrudt. Elgiganten har nemlig hele tiden været med til at udvikle mig som leder, da der altid er uddannelse, udvikling og synlige mål, som komplimenterer, de krav, der stilles. Der er gennemsigtighed og mening med den udvikling, der forventes – og samtidigt er der altid en åben linje til ledelsen.”En passioneret varehuschef
Som varehuschef skal man både have det helt store overblik, se muligheder og være omstillingsparat. Henrik forklarer: ”at være varehuschef kræver, at jeg bruger meget af min tid på ledelse og udvikling. Men da begge områder samtidig er min helt store passion, så kan jeg nærmest ikke ønske mig en bedre arbejdsdag.” Henrik fortsætter: ”elektronikbranchen er under konstant udvikling og forandring. Det kræver, at man er omstillingsparat og kan tilpasse sig til markedet – nogle gange fra dag til dag.”Vær ikke bange for at stille krav
Noget Henrik gerne ville have vidst, da han selv startede som leder var, at det er ok at stille krav. Han uddyber: ”Hvis jeg skulle give et godt råd til alle, der gerne vil være ledere – og mig selv som ung leder – så ville det være ikke at være bange for at stille krav til dine medarbejdere. Det både udvikler medarbejderne og dig selv, at du uddelegerer opgaver og ansvar, og så er det grundstenen i godt lederskab.”
Simone Ingeman Nielsen, Department Manager Operations
Simone Ingeman Nielsen startede sin karriere i Elgiganten i Gentofte i 2015. Det var Simones bror, der inspirerede hende til at søge et job i varehuset. Han arbejdede der selv og talte altid varmt om arbejdspladsen, kulturen, kollegaerne og fællesskabet.
To dage er aldrig ens i Elgiganten
Simone er glad for sit job som Department Manager. Hun fortæller: ”I min rolle er jeg ansvarlig for at drive afdelingen, skabe resultater og udvikle medarbejdere. Jeg elsker at have med mennesker at gøre og se mine medarbejdere blive dygtigere – og så synes jeg, det er virkelig spændende at arbejde med, hvordan vi hele tiden kan blive bedre. Samtidig holder jeg enormt meget af variationen i mit arbejde. Der kan både være stille dage, dage med praktiske opgaver og dage, hvor vi løber afsted med sved på panden. Men det er det hele værd. Der er nemlig ikke noget bedre end at gøre en ekstra indsats for sine kunder og nå de mål, man har sat sig.””Elgiganten er den bedste i branchen. Det er vi,
fordi vi brænder for at gøre en forskel.
Sammenholdet er helt fantastisk og man kan altid være sikker
på at få støtte og hjælp fra sine kollegaer.”Lad dig ikke begrænse
Siden Simones start for 9 år siden, har hun prøvet en del. Hun forklarer: ”Jeg startede i sin tid i kassen, hvor jeg senere blev ansvarlig for afdelingen. Jeg fik hurtigt smag for det med at have ansvar og drive en afdeling og fik ambitioner om at ville noget mere. Målet blev klart for mig: jeg ville være driftsleder. For at klæde mig bedst på muligt til stillingen og få en masse erfaring, blev jeg først Service Responsible og sidder nu som Aftersales Responsible.” I dag arbejder Simone som driftleder.Om man er ny eller en erfaren Gigant, så mener Simone, det er vigtigt at have ambitioner: ”Man må ikke lade sig begrænse. Alt kan lade sig at gøre i Elgiganten. Det er faktisk muligt at gå fra deltidsmedarbejder til varehuschef, så længe du har viljen til at lære.”
Hårdt arbejde og gode resultater
Elgigantens kultur er kendetegnet som værende bl.a. mangfoldig og hyggelig, men også som et sted, hvor der knokles. Simone uddyber: ”Hos Elgiganten er der plads til alle, og alle er en del af fællesskabet uanset alder, race, køn, interesser eller præferencer. Og så er der altid rigtig god stemning, fordi vi hygger os sindssygt meget med hinanden. Vi taler også om private ting og er en stor del af hinandens liv – også udenfor arbejdspladsen. Elgiganten er dog også et sted, hvor der knokles! Vi arbejder alle hårdt for at skabe gode resultater og for at give den bedste oplevelse for vores kunder.
Christopher Hjerresen, Salesperson
Christopher er sælger i Elgiganten Silkeborg. Christopher fandt vej til Elgiganten gennem kommunens ’isbryderordning’, hvorfor de kontaktede Elgiganten Silkeborg med henblik på at finde en praktikplads til Christopher. Lidt efter blev det stablet på benene, og Christopher fik efter endt praktikperiode mulighed for en fuldtidsstilling i varehusets tv-afdeling.
Fra erhvervspraktik til fuldtidsstilling
Christopher ønskede et arbejde i Elgiganten, fordi han her så en mulighed for at udvikle sig. Han fortæller:
”Efter halvandet års ledighed fik jeg muligheden for at blive en del af Elgiganten-teamet. Valget faldt på Elgiganten, fordi jeg så en rigtig god mulighed for at udvikle mig, både personligt og fagligt. Jeg har tidligere haft et job som IT-supporter, hvilket har givet mig erfaring med rådgivning af IT.”Værdifuldt samarbejde med kommunen
I foråret 2022 blev Elgiganten i Silkeborg kontaktet af kommunens jobcenter, som bl.a. præsenterede Christian Terp, Department Manager, for isbryderordningen – en løntilskudsordning for nyuddannede med funktionsnedsættelse. Christian uddyber: ”Efter en god dialog med kommunen, mødte vi Christopher til en uforpligtende samtale, hvor jeg straks blev overbevist om, at han gemte på en hel masse, som kunne udvikles yderligere under de rigtige rammer. Da muligheden så opstod i sommer, fik vi tilrettelagt en to måneders praktikperiode for Christopher her i varehuset. Det er dejligt, at vi i samarbejde med kommunen kan finde så værdifulde medarbejdere.”Støtte og udvikling til den enkelte medarbejder
”Personligt ser jeg et kæmpe potentiale i Christopher, og tv-afdelingen byder på passende udfordringer til ham – han vokser virkelig med opgaven som en god rådgiver for vores kunder,” fortæller Christian. Han fortsætter: ”Derudover bidrager Christopher med en masse god stemning med hans varme og kærlige humor. Han er med til at spille teamet bedre, når vi skal sikre høj standard i varehuset, og han hjælper gerne med at tage en ekstra vagt, når der i ny og næ skulle være behov for det."Christopher tilføjer: ”Jeg synes, at samarbejdet har været rigtig godt, og jeg har allerede udviklet mig meget. Jeg er blevet taget rigtig godt imod og hver dag glæder jeg mig til at komme på arbejde. Jeg oplever Elgiganten som en arbejdsplads, der hjælper den enkelte medarbejder med at udvikle sig, uanset hvilke udfordringer man måtte have.”
”Jeg oplever Elgiganten som en arbejdsplads, der hjælper den enkelte medarbejder med at udvikle sig, uanset hvilke udfordringer man måtte have.”
Michael West, Commercial Manager B2B
Michael West arbejder som Commercial Manager for Elgigantens B2B-område. Før Michael kom til Elgiganten, arbejdede han for flere af virksomhedens samarbejdspartnere og lærte derigennem hovedkontoret godt at kende. Det var derfor ikke en svær beslutning, da han selv fik mulighed for at starte i Elgiganten.
Dygtigt og ambitiøst team
Michael fortæller om sin start i Elgiganten: ”Det var en utrolig spændende udfordring at komme ind på den ’anden side af bordet’ og samtidig arbejde for den førende virksomhed i branchen. Jeg blev en del af et team med masser af dygtige og ambitiøse kollegaer både på hovedkontoret, men også nordisk hvor der stadig er højt til loftet og mulighed for at udfordre sig selv og gå et skridt foran.” Michael startede i 2013 som salgschef for Telecom og allerede efter et år fik han også ansvaret for marketing. I 2017 blev Michael spurgt, om han ville prøve kræfter med business to business, hvor han fik opgaven at opbygge teamet og sætte rammerne for den nye B2B-afdeling.”Har du passion, vilje og brænder du for det du laver, så er der rigtig mange muligheder i Elgiganten."
Leverer vi, går vi hjem med et smil på læben
Om at arbejde med B2B-området siger Michael: ”Det spændende er at være med til at udvikle virksomheden til i højere grad at fokusere på hele erhvervssegmentet lige fra den lille enkelmandsvirksomhed til nogle af Danmarks største virksomheder.”
Der findes som udgangspunkt ikke to ens dage i afdelingen. Michael fortæller: ”Hverdagen er fyldt med nye udfordringer som mest af alt omhandler, hvordan vi giver vores kunder de bedste oplevelser. Så en god dag på kontoret er, når vi får lukket nogle gode ordrer og leveret en masse varer til vores erhvervskunder – så går vi hjem med et smil på læben.”Passion og vilje skaber muligheder
Michael har især ét råd til andre, der overvejer et job i Elgiganten: ”Hos os vil du opleve en arbejdsplads med muligheder. Det gælder bare om at gribe dem. Så har du passion, vilje og brænder du for det du laver, så er der rigtig mange muligheder for dig og dine karrieredrømme.”
Christian Green Knakkergaard, Sales Specialist Telecom
Christian har været en del af Elgiganten siden 2010, hvor han startede som salgsassistent på deltid i varehuset i Slagelse. Egentlig skulle han blot have været ansat en kort periode, før han skulle studere videre. Men sådan gik det ikke. I dag sidder Christian på hovedkontoret som Sales Specialist, hvor han blandt andet arbejder med salget, både i butik og på hjemmesiden.
Gode venskaber
Da Christian først var kommet indenfor murene i Elgiganten, endte han med at blive hængende en del længere end forventet: ”Planen om bare at skulle finde et midlertidigt job gik helt i vasken, for Elgiganten blev mere end et fritidsjob for mig. Allerede da jeg startede, blev jeg meget overrasket over fællesskabet i varehuset – både når vi var på arbejde, men også i fritiden. Nogle gange spiste vi endda aftensmad sammen efter lukkevagterne,” fortæller Christian. Over tid blev de gode kolleger til mere end blot kolleger: "Der var en rigtig god stemning mellem alle medarbejdere i varehuset. Mange af mine kolleger blev også nogle af mine nære venner – og nogle jeg stadig ser den dag i dag 12 år efter.””Der var en rigtig god stemning mellem alle medarbejdere i varehuset. Mange af mine kolleger blev også nogle af mine nære venner – og nogle jeg stadig ser den dag i dag.”
Plads til forskelligheder
Christian har lagt mærke til særligt én ting ved Elgiganten, som er helt unik: ”Jeg synes, at Elgiganten er en arbejdsplads, hvor der er plads til alle – og hvor der er plads til forskelligheder. Det har jeg ikke oplevet på samme måde på andre arbejdspladser.”
Særligt tiden med sine kolleger er noget, Christian værner om: ”Jeg kan rigtig godt lide at møde tidligt ind på kontoret – et par timer før resten af kontoret begynder at være bemandet. Så kan jeg nå at danne mig et overblik over dagens opgaver og har et ekstra overskud til teamets fælles opgaver. På den måde bliver der også mere plads til, at mine kolleger og jeg kan snakke om andet end arbejde og have det sjovt sammen. Det er noget af det, jeg sætter allermest pris på.”Troværdighed, flittighed og engagement
Elgigantens medarbejdere er gjort af noget særligt, mener Christian: ”Vi er troværdige! Det kendetegner os, fordi vi holder, hvad vi lover vores kunder. Hvis der dukker en udfordring op, gør vi alt, hvad vi kan for at finde en løsning, der gør kunden tilfreds.”
”Vi er også engagerede i vores arbejde,” fortsætter Christian. Han forklarer: ”Vi går meget op i at vide så meget vi kan, om de produkter vi sælger, så vi kan rådgive vores kunder bedst muligt. Men vi er mindst lige så engagerede i vores kunder, deres behov og deres oplevelser med Elgiganten – online eller i varehusene. Vi lægger en kæmpe indsats i at gøre vores kunder glade og tilfredse. Det er uanset om man arbejder på hovedkontoret eller i et af varehusene. Vi er flittige, og det kan nogle gange resultere i lange arbejdsdage, men langt de fleste afsluttes med et stort smil alligevel. Det var både min opfattelse, da jeg arbejdede i varehuset i Slagelse – og det er stadig min oplevelse på kontoret i dag.”
Julie Bilstrup, Department Manager Operations
Julie startede i Elgiganten som deltids salgsassistent i telefonafdelingen, men i 2020 blev hun kasseansvarlig i Elgiganten Viby. Hun drømmer om at fortsætte sin udvikling internt.
Fra folkeskolelærer til kasseansvarlig
Julie blev i 2020 færdiguddannet som folkeskolelærer, men hendes rejse fortsatte ad en anden vej. Hun var deltidsansat i kassen, da hun blev tilbudt en stilling som kasseansvarlig i Elgiganten Viby. Hendes glæde til arbejdspladsen blev afgørende for, at hun tog valget om at fortsætte i Elgiganten på fuld tid: ”Selv dengang, hvor jeg var deltidsansat, elskede jeg at arbejde i Elgiganten. Da jeg blev tilbudt stillingen som kasseansvarlig her i Viby, tænkte jeg, at det gav rigtig god mening for mig og min personlige rejse. For mig betyder det enormt meget, at man har lyst til at tage på arbejde, når man vågner – og det har jeg altid med det her arbejde.”
Nu drømmer Julie om at fortsætte sin rejse hos Elgiganten, hvor det næste naturlige skridt for hende er at blive driftsleder – en stilling, hvor hun finder både arbejdsopgaverne og ansvaret spændende.En arbejdsplads præget af stærkt sammenhold
I Elgiganten kalder vi alle vores kollegaer for ’Giganter’. Det er en betegnelse, som markerer en fælles tilknytning til arbejdspladsen. Ifølge Julie består en ’Gigant’ af mange forskellige kvaliteter og egenskaber: ”Det er svært at definere én bestemt type, da det kræver forskellige personligheder og mennesker at skabe de bedste resultater og det bedste miljø”. Netop det gode arbejdsmiljø og et stærkt sammenhold blandt os, er det, der definerer Elgiganten som arbejdsplads. Hun uddyber: ”Sammenholdet har overrasket mig mest. Jeg havde ikke forestillet mig, at en arbejdsplads med så mange forskellige mennesker, og profiler, kunne opbygge et så fedt og trygt miljø. Det betyder, at man ’går den ekstra mil’ for at hjælpe og støtte sine kollegaer.”Udvikling i fokus
Julie fortæller, at der i Elgiganten er et stort fokus på, hvordan man kan hjælpe den enkelte medarbejder med at udvikle sig: ”Elgiganten investerer i sine ansatte ved at tilbyde forskellige kurser og fagdage. Det bliver hurtigt opfanget, hvis salgsassistenter, ansvarlige eller ledere har brug for yderligere udvikling, ligesom man går meget op i uddannelse og udvikling generelt blandt ansatte. Det er vigtigt at få dem sendt på den rette rejse videre i Elgiganten – uanset om drømmen er at være ansvarlig, leder, at arbejde på hovedkontoret eller andet.” Denne tilgang til udvikling og personalehåndtering matcher Julies ambitioner, da hun udtaler: ”Jeg vil hele tiden gerne blive bedre og lære mere – og det er der heldigvis plads til i Elgiganten.””Sammenholdet har overrasket mig mest. Jeg havde ikke forestillet mig, at en arbejdsplads med så mange forskellige mennesker, og profiler, kunne opbygge et så fedt og trygt miljø. Det betyder, at man ’går den ekstra mil’ for at hjælpe og støtte sine kollegaer.”
Jannie Haurholm Sternbo, Aftersales & Return Center Manager
Jannie Sternbo arbejder som Aftersales & Return Center Manager på Elgigantens returcenter i Glostrup. Her har hun bl.a. ansvaret for, at sikre effektive retur- og servicerutiner i Elgigantens varehuse og returcenter. Det var ikke her, Jannie havde set sig selv, da hun startede i Elgiganten for 20 år siden. Planen var nemlig, at Jannie kun skulle være i Elgiganten i få år og derefter uddanne sig til politibetjent.
Brænder for at gøre en forskel for kolleger og kunder
I 2001 startede Jannie som lagermedarbejder i Elgiganten i Glostrup, og derfra tog det fart. Jannie fortæller: ”Efter kort tid som lagermedarbejder, blev jeg ansvarlig for områderne Retur og Service. Efter et par år som ansvarlig, var jeg med til at starte vores centrallager, hvilket var et helt nyt koncept i Elgiganten.” Derefter prøvede Jannie kræfter som lagerchef og driftsleder i forskellige varehuse indtil hun landede i sin nuværende stilling i 2016: ”De sidste 5,5 år har jeg siddet som Aftersales & Return Center Manager, hvilket betyder, at jeg har ansvaret for vores returcenter samt vores butiksrutiner for blandt andet Service og Retur. Jeg stortrives i mit job, fordi jeg brænder for at yde god rådgivning og vejledning, og for at hjælpe mine kolleger med at løse kundesager. Noget af det bedste ved mit job er, når jeg kan mærke, at jeg har gjort en forskel for både kunder og kolleger.””Da jeg startede, kunne jeg hurtigt mærke, at det var en virksomhed, hvor der skete en masse spændende ting, og hvor der var gode udviklingsmuligheder. Og uden at se mig tilbage, har jeg nu været her i 20 år.”
Elgiganten erstattede politidrømmen
Da Jannie startede i Elgiganten var planen, at det blot skulle være et fritidsjob i en kort periode. Men som med flere andre ´Giganter´, blev Jannies plan hurtigt ændret, fordi hun blev glad for kulturen: ”Jeg skulle egentlig kun arbejde i Elgiganten i et sabbatår mellem mine studier. Min plan var at læse til politibetjent. Jeg endte dog med at hoppe fra, fordi jeg blev fanget af Elgigantens kultur. Da jeg startede, kunne jeg hurtigt mærke, at det var en virksomhed, hvor der skete en masse spændende ting, og hvor der var gode udviklingsmuligheder. Og uden at se mig tilbage, har jeg nu været her i 20 år.”Vi er alle kulturbærere
Kulturen og sammenholdet har indtil videre holdt på Jannie i Elgiganten i to årtier: ”Jeg havde ikke regnet med at blive så længe, men sammenholdet og kulturen overraskede mig virkelig. I Elgiganten er vi alle kulturbærere med blåt blod i årene. Vores kultur har gjort os til den virksomhed, vi er i dag og det er vigtigt, at vi vedligeholder og dyrker den, så vi også i fremtiden kan sikre en stærk og unik arbejdsplads.”
Det er ifølge Jannie de mange muligheder, der kendetegner Elgiganten: ”Der er meget højt til loftet, og der er ingen grænser for, hvor meget du kan udvikle dig. Gennem vores interne kurser, kan vi udvikle os i netop den retning, vi ønsker. Som medarbejdere har vi en vilje til at satse stort, og vi får pladsen til at opnå det. Det er en stor styrke for Elgiganten.”
Søren Johnslev, Store Manager
Søren Hedegaard Johnslev er varehuschef i Elgiganten Esbjerg. Ikke noget han i første omgang troede lå i kortene, da han startede som salgsassistent på deltid i 2007. Ikke desto mindre blev han hurtigt grebet af stemningen og energien i Elgiganten, og han tog derfor uden tøven imod de tilbud og muligheder, der fulgte med de næste år.
Et sted med muligheder
Søren forklarer: ”Da jeg blev tilbudt en elevstilling, takkede jeg hurtigt ja. Efter endt uddannelse og efterfølgende seks måneder som fuldtidsansat i dataafdelingen takkede jeg ja til nyt job igen. Denne gang som datasalgsleder – en stilling, jeg besad 6 år. En periode jeg desuden benyttede til at tage alle de kurser, jeg kunne, for at videreudvikle mig. I 2014 fik jeg plads på Elgigantens traineehold og bare et par måneder efter endt forløb, blev jeg varehuschef i Holstebro. En stilling jeg for nyligt har rundet 6 år i.”Anbefaling fra en ven blev til drømmejob
Som arbejdsplads og kultur er Elgiganten noget helt særligt. Der er både højt til loftet og plads til alle. Søren uddyber: ”Jeg er en del af en arbejdsplads, der fokuserer på udvikling og som giver hver enkelt af os de bedste forudsætninger for at gøre karriere, hvis bare vi arbejder målrettet for det. Men faktisk var det en god vens anbefaling, der gjorde, at jeg er, hvor jeg er i dag. Tilbage i 2006 blev jeg nemlig opfordret til at søge job i Elgiganten, da en ven selv var utrolig glad for arbejdspladsen. God stemning, gode kollegaer og en masse spændende produkter på hylderne, lokkede mig meget. Og jeg har aldrig siden fortrudt beslutningen om at søge job i Elgiganten. Det er virkelig et drømmejob for mig at arbejde med mennesker og de nyeste og fedeste produkter på samme tid!””Jeg er en del af en arbejdsplads, der fokuserer på udvikling og som giver hver enkelt af os de bedste forudsætninger for at gøre karriere, hvis bare vi arbejder målrettet for det.”
Jobbet som varehuschef kræver oprigtig interesse i mennesker
Som varehuschef i Elgiganten er man overordnet ansvarlig for rigtig mange mennesker, det være sig både medarbejdere og kunder. Og det kræver, at man tager ansvar. Om det siger Søren: ”Jeg har det rigtig godt med at tage det ansvar. Jeg nyder omgangen med andre mennesker og at tage ansvar for at yde en fantastisk service overfor vores kunder sammen med mine medarbejdere. Det motiverer mig og giver mig en glæde og lyst til at arbejde i Elgiganten.”Tro på dig selv
Søren har en opfordring til sine kolleger – og måske kommende kolleger. En han selv har fulgt hele vejen fra 2007: ”Jeg vil opfordre til, at man drømmer stort og tror på sig selv. Med viljen kommer man rigtig langt her i Elgiganten”.
Christina Ehrenreich, Kitchen Advisor
Christina arbejder som ansvarlig for EPOQ-køkken i Elgigantens varehus i Silkeborg. For Christina er det vigtigt med den gode relation til kunden, som hun til dagligt hjælper og rådgiver omkring køb af nyt køkken.
Det handler om at være fagligt stærk og troværdig
Christina lægger stor vægt på faglighed i sit arbejde. Samtidig mener hun, det er vigtigt at indrømme, hvis der er noget, man er i tvivl om: ”Jeg har brug for at kende produkterne helt ned til mindste detalje. Jeg går meget op i at have styr på mine ting. Men jeg er ikke bange for at indrømme, hvis der er noget, jeg ikke ved. Så fortæller jeg i stedet kunden, at jeg undersøger det, så de får den rigtige rådgivning.”
En dygtig rådgiver er, ifølge Christina, en troværdig rådgiver. Hun uddyber: ”For mig er troværdighed nøgleordet! Jeg bestræber mig hver dag på at dygtiggøre mig inden for produktkendskab for at skabe endnu bedre relationer til kunderne. Jeg er meget ærekær, og jeg skal kunne se mig selv i øjnene med den rådgivning, jeg giver.”Kunden bliver min ven i en kort periode
Christina motiveres af at gøre en forskel for kunderne: ”Når jeg har skabt en god kunderelation og bliver anerkendt for mit arbejde, er det svært ikke at gå hjem med armene oppe over hovedet. Det sker blandt andet, når kunder ringer og spørger, om jeg vil komme forbi til en kop kaffe eller frokost, så jeg kan se deres nye, fantastiske køkken. Det er altid en spændende rejse at være med på, sammen med kunden, og jeg føler tit, at mine kunder bliver mine gode venner i en kort periode. Derfor vil jeg også gerne gøre noget ekstra for dem. Det skaber værdi for mig, når vi skaber værdi for kunden.”Godt samarbejde og højt til loftet
Christina startede i Elgiganten i 2019 og har særligt bidt mærke i én ting: ”Det, der har overrasket mig mest ved Elgiganten, er den korte afstand mellem alle led i organisationen. Der er et virkelig godt samarbejde på tværs af hele organisationen. Jeg sætter stor pris på ’kollegakulturen’ i Elgiganten, der virkelig favner forskelligheder.””Når jeg har skabt en god kunderelation og bliver anerkendt for mit arbejde, er det svært ikke at gå hjem med armene oppe over hovedet. Det sker blandt andet, når kunder ringer og spørger, om jeg vil komme forbi til en kop kaffe eller frokost, så jeg kan se deres nye, fantastiske køkken.”
Henrik Brudlykke, Sales Specialist Home
Henrik Brudlykke arbejder som Sales Specialist i Home-afdelingen, en rolle han har haft i 16 år. Før dette har Henrik været vidt omkring – i alt 20 år er det blevet til i Elgiganten.
En erfaren herre
For Henrik startede rejsen som 19-årig, da han fik et job i Køkkenland, der senere blev opkøbt af Elgiganten: ”Jeg startede oprindeligt som chaufførmedhjælper i Køkkenland i 1995, og et par år efter blev jeg hvidevaresælger i Næstved i samme kæde. Det var i den periode, at Køkkenland blev omdannet til Elgiganten.” Her stoppede Henriks udvikling og rejse dog ikke. Henrik fortsætter: ”Derefter gik turen videre til Elgiganten i Taastrup som souschef, og efterfølgende vendte jeg retur til Næstved, hvor jeg blev varehuschef.”I en periode forlod Henrik Elgiganten for at prøve kræfter med hvidevaresalg, men han vendte hurtigt retur. Han fortæller: ”I 2001 fulgte jeg med over til Snehvide, som Elgiganten solgte fra. Her var jeg varehuschef i 4 år i Køge, før jeg vendte hjem til Elgiganten i 2005. Denne gang som dagligt ansvarlig for vores onlinelager, som i 2005 var i sin indledende fase med udbygningen af vores online handel.
Efter 10 år, hvor Henrik fik prøvet kræfter med forskellige roller i branchen, fandt han den helt rette plads, som han selv siger: ”Jeg startede i Home-afdelingen med fokus på online-salg af hvidevarer, som altid har været min passion. Jeg har nu været med i udviklingen af vores online salg og positionering igennem de sidste 16 år.”“Man ved aldrig, hvad fremtiden bringer. Da jeg startede med at slæbe vaskemaskiner ned i kunders kældre, havde jeg aldrig drømt om, at jeg i dag ville være kommet så langt.”
Grønt blod i årerne
Henrik er ikke i tvivl om, at hans tid i Elgiganten har været med til at præge ham personligt og fagligt. Han fortæller: ”Elgiganten har uden tvivl medvirket til, at jeg i dag er en resultatorienteret person, som brænder for at skabe vækst. Han uddyber: ”Udviklingen fra som 19-årig at levere hvidevarer til derefter at afdække kundebehov som salgsassistent, blive først lageransvarlig og dernæst varehuschef til i dag, at være i det kommercielle team. Det har givet mig grønt blod i årene.”
Vores konstante udvikling driver mig
Henrik understreger fællesskabet som noget, Elgiganten udmærker sig ved. Han fortæller: ”Vi har det sjovt sammen, og vi passer godt på hinanden. Det er ikke kun arbejde - vi har også et socialt sammenhold udenfor arbejdet.” Elgigantens position og udvikling i branchen er også med til at gøre Elgiganten til en attraktiv arbejdsplads for Henrik. Han fortæller: ”Jeg elsker at være med til at gøre en forskel i markedet. At vi udvikler os hele tiden og baner vejen i elektronikbranchen er med til at drive mig og gør, at jeg føler mig hjemme i Elgiganten.”Med interesse, udvikling og tro på sig selv, når man langt
Henrik bruger sin egen rejse og erfaring som eksempel på, hvordan man kan opnå en masse, hvis bare man har interesse, udvikler sig og tror på sig selv: ”Man ved aldrig, hvad tiden bringer. Da jeg startede med at slæbe vaskemaskiner ned i kunders kældre, havde jeg aldrig drømt om, at jeg i dag ville være kommet så langt. For mig har det været vigtigt, at jeg har interesseret mig, for det jeg laver, og at jeg har udviklet mig og troet på mig selv – på den måde når man langt.”
Salah El-Set, Department Manager Sales
Salah El-Set er Department Manager i Sales-afdelingen i Elgiganten Odense, hvor han har arbejdet siden 2019. Noget han ikke umiddelbart havde forestillet sig, da han efter fem år i en anden elektronikforretning var kørt fuldstændig træt og havde mistet arbejdsglæden. En tidligere chef foreslog Salah at give branchen en chance til – i Elgiganten. Det råd tog Salah imod og kort efter startede han i varehuset i Odense.
Et godt råd: ”Giv Elgiganten en chance”
Efter fem år i elektronikbranchen, havde Salah mistet motivationen og arbejdsglæden, og han var klar til at prøve noget nyt. Det viste sig dog, at et brancheskift ikke var nødvendigt: ”Efter fem år hos en af Elgigantens konkurrenter, var jeg simpelthen blevet træt af branchen. Jeg udviklede mig ikke nok og kunne derfor ikke se værdien i mit arbejde længere.” Salah kontaktede derfor sin gamle varehuschef, som på dette tidspunkt var rykket til Elgiganten. Salah fortæller: ”Jeg fortalte ham, at jeg var træt af salgsbranchen og ville prøve noget nyt, hvorefter han gav mig et råd om at give Elgiganten en chance. Han forklarede dernæst om fordelene ved jobbet i Elgiganten, og netop én detalje var vigtig for mig: at Elgiganten er en virksomhed, der hele tiden stræber efter at udvikle sine medarbejdere.” Denne samtale var udslagsgivende for Salah, som dagen efter fik et job i hus i Elgiganten Odense.Genvandt arbejdsglæden
Da Salah startede i Elgiganten, gik der ikke længe, før der blev sat handling bag ordene om medarbejderudvikling. Faktisk gik der kun en måned, før han var på sit første lederkursus. Salah fortæller: ”Jeg kom på et internt kursus, som virkelig tændte en masse ting i mig. Vigtigst af alt, fik jeg min arbejdsglæde tilbage, og herefter har intet kunnet stoppe mig.” Salah mener, at fokus på både faglig og personlig udvikling er noget, der gør Elgiganten helt unik: ”Jeg var jo blevet fortalt, at Elgiganten gik meget op i udvikling af medarbejderne, men det kom stadig bag på mig, hvor højt det blev prioriteret. Og ikke mindst, at der også blev fokuseret på personlig udvikling. Jeg har ikke før været i en virksomhed, hvor man interesserede sig så meget for den side af medarbejderne.”"Jeg kom på et internt kursus, som virkelig tændte en masse ting i mig. Vigtigst af alt, fik jeg min arbejdsglæde tilbage, og herefter har intet kunnet stoppe mig.”
Én stor familie, hvor alle er velkomne
Salah oplever Elgiganten som en inkluderende virksomhed, hvor alle kompetencer kan bruges: ”Elgiganten er utrolig mangfoldig og vi dyrker forskelligheden blandt medarbejderne. Det er det der gør Elgiganten til noget særligt. Uanset din baggrund og dine kompetencer, så er der plads til dig. Det gør også, at man føler sig værdsat og vigtig, og derfor vil man også gå den ekstra mil for Elgiganten.” Salah fortsætter: ”Elgiganten er én stor familie, hvor alle er velkomne. Jeg er stolt af at være ansat i virksomheden.”Alle skal gå fra butikken med et smil på læben – også dem, der har en dårlig dag
For Salah er det vigtigt, at Elgiganten tilbyder kunderne mere end blot nye produkter. Han fortæller: ”Jeg brænder for at skabe gode kundeoplevelser og yde god service og rådgivning. For mig er det vigtigt, at kunderne ikke kun går fra butikken med et nyt produkt, men også med et smil på læben – også dem, som måske har en dårlig dag.” Salahs øje for god service har blandt andet givet ham nogle helt særlige relationer: ”Jeg møder mange kunder i løbet af min arbejdsdag – både nye som eksisterende ”stamkunder”. Noget jeg hygger mig meget med. Flere ringer faktisk direkte til mig, når de skal bruge ny elektronik.”
Mathias Jørgensen, Sales Advisor
”Jeg føler, at jeg er et sted, hvor jeg hører til”
Mathias Jørgensen er ansat som Sales Advisor i varehuset i Odense. Mathias startede som praktikant, og fik i slutningen af 2021 en fast stilling. Mathias har indlæringsvanskeligheder, fordi han ikke fik nok ilt ved fødslen. Derfor har han særlige behov.
Tidligere har Mathias arbejdet andre steder, hvor han ikke altid følte sig værdsat. Om Elgiganten fortæller han: ”Det er her, jeg hører til. Jeg ser frem til at komme på arbejde hver dag!”
Mentorordning i Elgiganten
Da Mathias startede i Elgiganten, fik han en mentor, Anne Lindstrøm, som er Service Advisor i Elgiganten Odense. Anne har i tre år været mentor for otte praktikanter i Elgiganten. Om dette fortæller hun: ”Det er virkelig givende. Jeg er meget interesseret i mennesker og elsker at hjælpe andre med at lykkes, som Mathias. Vi har haft flere folk på samme ordning, som nu har en fast stilling.” Hun supplerer: ”Som medarbejder, bør du være villig til at lave tilpasninger for dem, der har brug for det og samtidigt have et åbent sind. Du bør altid give folk en chance, hvis de viser vilje og motivation. Det er et vigtigt socialt ansvar.””Det er ikke let at finde et job, der giver dig en chance. Men jeg besluttede, at jeg ville blive ved med at kæmpe for det – og det var det værd, fordi jeg endte her.”
Et samarbejde mellem mentor og praktikant
Mentorforløbet har gjort, at Mathias har følt sig velkommen og lyttet til fra start: ”Da jeg kom her, følte jeg mig velkommen lige fra begyndelsen. Folk lyttede til mig. Sammen med min mentor, Anne, lavede vi en plan, der fungerede for os begge. Hun vejledte og støttede mig tæt, og gav mig feedback undervejs, hvilket fik mig til at føle mig sikker,” fortæller Mathias. Han fortsætter: ”Det er ikke let at finde et job, der giver dig en chance. Men jeg besluttede, at jeg ville blive ved med at kæmpe for det – og det var det værd, fordi jeg endte her.”
For Anne er det vigtigt, at praktikanten har én primær kontaktperson. Det skal skabe sikkerhed:
”Det er vigtigt at finde ud af, hvor hver person kan udmærke sig, hvilke opgaver de trives bedst med og hvor de kan blomstre! Ikke alle i en virksomhed har brug for at være i samme rolle. Mathias arbejder fem timer om dagen – nogle gange lidt mere. Vi har prøvet os frem og testet, hvor mange timer og hvilke arbejdsopgaver, der fungerer bedst for Mathias. Det er noget Mathias og jeg løbende diskuterer. Og Mathias er virkelig landet godt. Han arbejder hårdt, er villig og motiveret. Han er en vigtig ressource for forretningen. Det er bare dejligt, når det sker,” fortæller Anne.Mathias' portræt er en del af Elkjøp Nordics jubilæumsmagasin. Du kan læse hele portrættet i magasinet her.
Vil du vide mere?
Ledige stillinger
Læs mereHer kan du se vores ledige stillinger, sende en uopfordret ansøgning og læse mere om vores elevuddannelse.
Er du vores nye Gigant?
Uddannelse og udvikling
Læs mereHvert år investerer Elkjøp-koncernen over 70 millioner kroner i træning og uddannelse af vores medarbejdere. Dette indbefatter både online-træninger, classroom-undervisning og vores årlige elektronikmesse Campus som afholdes i Oslo.
Om Elgiganten
Læs mereElgiganten står bag en af Danmarks mest populære webshops og er Danmarks førende varehuskæde indenfor forbrugerelektronik og hårde-/hvidevarer. Vi åbnede det første danske varehus i 1996 og har siden ekspanderet til 47 varehuse fordelt over hele landet.