Hvad skal du gøre, når din mobilskærm går i stykker?
Er skærmen på din iPhone, Samsung eller LG smadret? Bare rolig, Elgiganten kan hjælpe dig. Før i tiden lå telefonen godt og sikkert i lommen, men nu har vi den fremme næsten hele tiden, og derfor er den mere udsat for at ryge på gulvet.
Faktisk får én ud af fire en skade på sin telefon hvert, så hvad gør man, hvis det er tid til en skærmreparation?
Her er den guide, du leder efter:
- Pas på det splintrede glas på skærmen! Hvis ydersiden af skærmen er splintret, kan glasset skære rigtig dybt, så vær forsigtig, når du rører skærmen.
- Tjek så, om touchfunktionen stadig virker.
- Virker mobilen? Hvis den gør, så tag hurtigst muligt en fuld backup. Selvom mobilen fungerer nu, er det ikke sikkert, at den stadig gør efter et stykke tid. Det gælder især for fald og stød, og hvis telefonen bliver mast. Tip! Se vejledningen på Apple’s and Google’s hjemmesider om sikkerhedskopier.
- Få den lavet - det kan ikke gå hurtigt nok. En mobilskærm kan være mere eller mindre ødelagt. Du kan have en fuldstændig ødelagt skærm, der virker. Og du kan stå med en mindre ridse i skærmen, hvor touchfunktionen er beskadiget.
Hos Elgiganten er det nemt at få repareret sin mobil eller få hjælp til et skærmskifte. Vi bruger autoriserede servicepartnere, der sikrer, at din mobiltelefon bliver lige så god som før skaden. Vi tilbyder Apple-brugere reparation på stedet i udvalgte butikker. Her kan certificerede teknikere lave en skærmreparation på din iPhone, mens du venter. Det er også miljøvenligt, fordi mobilen ikke sendes ud af huset.
Det er vigtigt at have en forsikring
Når du har sikkerhedskopieret dine vigtigste data, så tjek, om du har en forsikring, der også dækker mobiltelefoner. Mobiltelefonskærme er dyre at reparere. Tjek også, om du er dækket via dit mobilabonnement, eller om du tegnede en forsikring, da du købte telefonen.
Elgiganten sikrer dig tryghed
Elgiganten mobilforsikringDet bedste er - uden tvivl - at få en forsikring gennem Elgiganten:
• Dækker tab og ulykker, uanset hvor du er i verden.
• Hvis din smartphone ikke kan repareres, får du et nyt produkt, der er teknisk tilsvarende.
• Skader kan indberettes på tryghedsaftale.dk, i din nærmeste Elgiganten eller ved at ringe til 70 80 70 07.
Artikler og guides om vores services
Læs mereHos Elgiganten ønsker vi ikke kun at hjælpe dig med at finde det rette produkt, men også at hjælpe dig med levering, opsætning, montering og andre services.
Smartphone - guides og artikler
Læs mereLæs mere om de nyeste smartphones og alle deres funktioner, eller få hjælp med alt det cool du kan gøre med din telefon lige her i vores mange artikler og guides.