Spring navigationen over
AdobeStock_675770373

Sådan kan du forbedre luften på kontoret i pollensæsonen

Vidste du, at pollen kan nedsætte produktiviteten på kontoret? Med disse foranstaltninger kan du kontrollere og forbedre indeklimaet i pollensæsonen.

Dårligt indeklima kan gøre problemerne værre for personer med astma, allergi eller anden overfølsomhed. Selv personer uden kendt allergi eller overfølsomhed kan blive syge af at være i et dårligt indeklima. Ved at sikre et godt indeklima på kontoret kan du være med til at forebygge sygdom og samtidig gøre hverdagen bedre for allergikere.

Forskning viser, at der er en sammenhæng mellem en stigning i pollental og et fald i produktiviteten for arbejdere med allergi. Derfor er det ekstra vigtigt at holde luftkvaliteten god under hele pollensæsonen. Her er måder, du kan gøre dette på:

Airthings Wave Mini attached to wall in an office

Tjek luftkvaliteten

Det første du skal gøre er at tjekke status for luftkvaliteten på kontoret.

Med Airthings for Business kan du nemt overvåge luftkvaliteten i bygningen, så du kan forbedre produktivitet, sundhed og trivsel på arbejdspladsen. Med Airthings for Business får du overblik over luftkvaliteten på kontoret, og du får et detaljeret indblik i temperaturer, luftfugtighed, lufttryk og radon.

Læs mere om Airthings for business
Hånd med blå gummihandske rengører et tastatur

Flere tips:

  • Vask ansigt og hænder, når du har været udendørs i pollensæsonen.
  • Undgå at åbne vinduer på kontoret, når pollenemissionen er størst.
  • Åbn vinduer om aftenen eller natten, eller på dage med lidt regn.
  • Sørg for, at der ikke er allergifremkaldende planter på kontoret.
  • Udskift filtre i ventilationsanlæg før og efter pollensæsonen.
  • Hunde får pollen i pelsen, lad ikke medarbejderne tage dem med ind på kontoret.