Sådan fungerer returretten i Elgiganten
Nogle gange er det vanskeligt at vælge rigtigt, og derfor har du 30 dages returret på køb hos Elgiganten. Dermed kan du frit prøve produkterne derhjemme få rig lejlighed til at se, om de passer til dig.
Det tager gerne lidt tid at lære ny elektronik at kende, og det kan også være vanskelige at se for sig i butikken, om produktet også passer derhjemme. Derfor tilbyder Elgiganten 30 dages returret – på den måde får du tid til at prøve produktet og være sikker på, at det passer til dig. Elgiganten giver dig den kundefordel at kunne levere dit produkt tilbage og få pengene igen.

Begrænsninger og undtagelser
Hvis du gerne vil benytte dig af vores returret, er det vigtigt, at du ved følgende:
- Tag kvitteringen med, når du returnerer produktet.
- Det returnerede produkt skal være i samme stand, som da det blev købt. Vi accepterer ikke produkter, som har tegn på slid, eller som har synlige skader eller ridser.
- Produktet skal rengøres grundigt.
- Vi opfordrer vores kunder til at beholde produktets originale indpakning.
Produkter, som ikke er en del af returretten:
- Produkter købt som abonnement (på grund af aftale med en tredjepart)
- Software, spil eller film med ødelagt forsegling/pakning
- Epoq køkkener og specialbestilte køkkendele
- Hygiejneprodukter (tandplejeprodukter, hud- og kropsplejeprodukter, barbermaskiner osv.)
- Øretelefoner
- Mobiltelefoner
- Produkter solgt på Elgiganten Marketplace er omfattet af forhandlerens returret. Du må kontakte den forhandler, vi sælger varen på vegne af, og arrangere en retur.
Særlige undtagelser for B2B
B2B ordre er ofte store i mængde. Vi ønsker, at vores B2B-kunder også kan benytte sig af returretten, men der er nogle undtagelser og krav udover de almindelige nævnt ovenfor:
- For B2B-kunder vil returretten gælde på ordre med op til fem identiske produkter.
- For B2B-kunder vil returretten gælde på alle vores standard produkter - med specialbestilte produkter og forudinstallerede/konfigurerede produkter.
Spørgsmål og svar om Elgigantens returret
Nej, du behøver ikke at sige noget om, hvorfor du ikke vil have produktet alligevel. Det kan hænde, vi spørger dig om årsagen, men det er i så fald udelukkende for at kunne hjælpe dig til at vælge et andet produkt, som måske passer dig bedre.
Selvom du har åbnet æsken og er begyndt at bruge produktet, kan du levere det tilbage, hvis du ikke er tilfreds – her er de få undtagelser. Tag produktet med dig til et af vores varehuse, og så vil du med det samme få et nyt produkt eller få pengene tilbage!
Det skal være enkelt at benytte sig af returordningen hos Elgiganten. Derfor kan du indlevere produktet hos et hvilket som helst varehus – uanset hvor du har købt det. Du kan også returnere varen via post, hvis det passer dig bedre. Hvis du skal tilbagelevere et produkt, som du har fået leveret hjem til dig, skal du tage kontakt til Kundecentret for nærmere aftale.
Ja, produktet skal være i samme stand, som da du købte det. Det betyder, at det skal være rent og uden tegn på slid. Det er også vigtig at alt tilbehør, som fulgte med, returneres sammen med produktet, samt at produktet leveres tilbage i originalemballagen.
Hvis du vil have pengene tilbage, skal du have kvitteringen med. Hvis du har fået en gave med byttemærke, kan du også levere produktet tilbage, men da vil du i stedet få et tilgodebevis eller et gavekort, som kan bruges i alle Elgigantens varehuse.
Som regel vil vi overføre pengene til det kort, som varen blev betalt med. Du kan imidlertid også få pengene sat ind på en anden konto – eller få dem som kontanter, hvis kassebeholdningen er til det, og beløbet er under 2000 kroner.
Som udgangspunkt er der ingen begrænsninger på, hvor ofte du kan benytte dig af returretten, men returretten kan bortfalde ved gentagende misbrug.
Returretten gælder for de allerfleste af Elgigantens produkter - med undtagelse af: Mobiltelefoner, abonnement-tjenester, software, gavekort (Netflix, iTunes, Microsoft365 etc.), spil eller film med forsegling/pakning, Epoq-køkkener og specialbestilte køkkendele, hygiejneprodukter (tandplejeprodukter, hud- og kropsplejeprodukter, barbermaskiner og lignende) og øretelefoner.
Hvis varen er købt af en partner på Elkjøp Marketplace, vil Elgigantens returret ikke gælde, og du må således tage direkte kontakt med partneren for at aftale returnering.
Mobiltelefoner er undtaget ordningen, fordi der har været en for stor andel, der har misbrugt ordningen. Returretten er en løsning, der skal gøre det trygt at handle hos os, men det er ikke meningen, at man skal bruge den til at få et nyt produkt med jævne mellemrum. De andre produkter er undtaget, fordi det ikke er muligt at sælge dem på ny som B-vare.