Logo Elgiganten
Sammenligning af produkter Vælg op til 3 produkter, som du ønsker at sammenligne

Om Elgiganten

Om Elgiganten

Elgiganten Teknologi

Vidste du:

  • At Elgiganten er Danmarks førende varehuskæde inden for mærkevare-produkter i forbrugerelektronik og hårde/hvidevarer.
  • At Elgiganten.dk er en af landets mest populære internetbutikker.
  • At Elgiganten har mere end 2300 medarbejdere fordelt på mere end 40 varehuse landet over.

Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og er en del af Elkjøp-korncernen som ejes af den engelske elektronikgigant Dixons Carphone

Elkjøp-koncernen er Nordens største handelsvirksomhed indenfor forbrugerelektronik og elektriske husholdningsapparater. Elkjøp har etableret detailvirksomheder med mærkenavne som Elkjøp og Lefdal i Norge, Elgiganten og PC City i Sverige, Elgiganten i Danmark, Gigantti og Markantalo i Finland, Elko på Island samt Elding på Færøerne og Grønland med hovedforankring i Megavarehuskonceptet..

Elgiganten har oparbejdet sin stærke markedsposition gennem dygtige og engagerede medarbejdere, stort fokus på uddannelse og udvikling, omkostningseffektiv drift, effektiv logistik, gode indkøbssystemer og synlig markedsføring.

Elkjøp-koncernen omsatte i regnskabsåret 2014/15 for i alt 26,9 milliarder norske kroner.

Værdigrundlag

Elgiganten Værdigrundlag

Vores værdigrundlag danner grund for vores succes.

Som markedsleder er vi stolte af at være ansvarlige for at lede, definere og udvikle vores marked. Vi stræber altid efter at tilbyde de bedste produkter, løsninger og tjenester og gøre dem tilgængelige for alle. Vi vil gøre alt for at overgå vores kunders forventninger og hjælpe dem til at leve smartere og enklere med alt det fantastiske fra teknologiens verden.

Vi driver vores forretning effektivt, samtidig med at vi giver vores kunder de bedst mulige løsninger nemt og bekvemt. Når vi er effektive og omkostningsbevidste, kan vi tilbyde det største sortiment af produkter og tjenester til lave priser, uden nogensinde at gå på kompromis med kundeoplevelsen.

Engagement er fundamentet i vores kultur. Det skaber energi og fremdrift. Vi er dedikerede til at hjælpe vores kunder med at omfavne alle de fantastiske muligheder som teknologien giver, og det inspirerer vores kolleger til at gøre en forskel. Vores engagement er det, der gør alt muligt. Det er det, der gør vores kunder glade. Det er det, der gør at vi har det sjovt. Hver eneste dag.

Medarbejder i Elgiganten

Vi er altid på jagt efter de dygtigste medarbejdere, så uanset om du vil sælge løsninger til vores kunder ude i varehusene, yde rådgivning over telefonen, hjælpe vores kunder på lageret eller tage imod betaling ved kassen – så skal du brænde for at give vores kunder en fantastisk oplevelse.

Hvis du kan lide at være bedst og udfordre dig selv, sætte dig selv nye mål og altid have kunden i fokus, så kan Elgiganten meget vel være den helt rigtige arbejdsplads for dig.

Vi kan give dig en spændende karriere, hvor du kan udvikle dig i netop den retning og det tempo, som du ønsker, hvad end du gerne vil være sælger i butik, arbejde på vores kundecenter eller har lederambitioner. Karrieremulighederne er mange og det er kun dig selv, der sætter begrænsningerne.

Elgiganten drives af engagerede, effektive og ansvarlige medarbejdere. På denne side har vi beskrevet nogle af de stillinger du kan bestride hos Elgiganten – fælles for alle vores stillingerne er, at det kræver hårdt arbejde og et stort ønske om at gøre vores kunder glade.

Forventninger

Medarbejder i Elgiganten

Du kan forvente...

Du skal helt sikkert forvente, at du vil blive en del af en spændende virksomhed og hvor der er altid er fart over feltet. Du kan også forvente at have travlt og altid have noget at tage dig til når du er på arbejde, for hos Elgiganten så arbejder vi når vi er på arbejde. Du kan forvente at vi dagligt følger op på dine resultater og din indsats.

Du kan forvente at møde en masse engagerede kollegaer som altid vil være bedst, tjene penge og have det sjovt. Du kan forvente at blive videreuddannet, trænet og udviklet i den retning du gerne vil. Vi opfordrer alle uanset race, seksualitet, religion, alder eller køn, til at søge stillingen.

Du kan forvente at blive en del af stærk og enestående kultur. Du kan forvente at vi vil gøre vores for, at du får en fantastisk tid og spændende karriere hos Elgiganten!

Vi forventer...

Udover at være høflig, hjælpsom og ærlig, så har vi utrolig høje forventninger til, at du vil hjælpe vores kunder på den bedst mulige måde.

Vi forventer at du er hårdt arbejdende og resultatorienteret, effektiv og punktlig. Vi forventer at du er entusiastisk og tager ansvar for din egen udvikling. Vi forventer at du kan træffe selvstændige, nogle gange vanskelige, beslutninger og stå på mål for dem. Vi forventer du er enig i vores værdier og ønsker at gøre en forskel i det daglige. Vi forventer du er proaktiv og tager ansvar, stort som småt, når du er på arbejde.

Vi forventer, at du ikke søger et job hos Elgiganten, hvis du blot gør det for pengenes skyld og alligevel ikke kunne finde noget andet. Vi forventer at du altid har lyst til at gøre vores kunder glade og elsker dem lige så meget som vi gør.

Du kan forvente, at vi tager alle ansøgninger og kandidater seriøst, men kun at de mest kvalificerede og bedst egnede vil blive taget i betragtning.

Som du sikkert fornemmer, så kan du roligt have en masse forventninger til os som din kommende arbejdsgiver, men vi har mindst lige så mange forventninger til dig. Vi hjælper dig på vej og støtter din udvikling under hele din ansættelse hos Elgiganten, såfremt du har viljen til at ville, og tager dit ansvar som medarbejder hos Elgiganten seriøst.

Hvad kan jeg blive?

Deltidsansættelse

Til dig der vil have spændende udfordringer ved siden af din uddannelse. Som deltidsansat i Elgiganten sammensætter vi din vagtplan, så den passer med dit studie. Du kan blive deltidsansat med 12 arbejdstimer og opefter, alt efter dine ønsker. Du har mulighed for at få deltidsarbejde som for eksempel sælger, kasseassistent og lagermedarbejder.

Medarbejder i Elgiganten

Kasseassistent

Som kasseassistent har du den direkte kontakt med kunderne. Du er ofte den sidste person, kunden møder i Elgiganten, så det er vigtigt, at du er udadvendt og har let til smil. Du skal kunne have det store overblik, når der er travlest og stadig kunne smile og yde verdens bedste service. Du skal sikre at kunderne får alt det rigtige og nødvendige tilbehør med, så de får en god oplevelse, når de kommer hjem og skal bruge produktet.

Kasseleder

Du vil sammen med driftslederen have ansvar for en række medarbejdere, som du skal lede og motivere i det daglige. Dit ansvar er herudover planlægning og håndtering af den daglige drift i kassen. Du er med til at skabe glade kunder ved altid at have det store overblik og holde styr på detaljerne.

Sælger

Som sælger har du ansvar for at møde samtlige kunder og sørge for, at de får en god oplevelse, når de handler i Elgiganten. Du skal brænde for at være bedst – og så skal du kunne lide at have travlt og møde mange forskellige mennesker hver dag. Du sætter en ære i at give alle vores kunder en uforglemmelig oplevelse.

Udover din primære opgave, som består i at møde samtlige kunder, kan du få tildelt en række ansvarsområder. Ansvarsområdet kan variere fra vareopfyldning, prisskiltning og kampagneforberedelse til træning af dine kolleger i varehuset.

Dertil kan du ydermere blive områdeansvarlig. Som områdeansvarlig får du tildelt et område, som eksempelvis Små-els afdelingen. Her er din opgave, at sikre korrekte udstillinger, skiltning og at den lokale salgsstrategi bliver fulgt.

Salgsleder

Som salgsleder skal du levere resultater. Du skal skabe glade kunder ved at gå forrest og få det bedste ud af dit team. Din succes afspejler sig i dine medarbejderes succes. I jobbet som salgsleder arbejder du med medarbejderudvikling, coaching og motivering af medarbejdere. Du er budgetansvarlig for din afdeling i butikken. Med et job som salgsleder er du kvalificeret til at søge Elgigantens ledertrainee uddannelse, som er den direkte vej til senere at blive varehuschef.

Som salgsleder refererer du både til din varehuschef og til kædens salgschef for kategorien.

Varehuschef

Som varehuschef skal du skabe glade kunder ved at udvikle dine medarbejdere og sikre en optimal arbejdsplads. Du er den øverst ansvarlige i varehuset og har ansvar for 20-120 medarbejdere og en trecifret millionomsætning. I det daglige har du ansvar for at indfri mål og budgetter og for at følge op på driften af varehuset. Det er vigtigt, at du kan videreføre Elgigantens kultur og værdier, så vi sikrer virksomhedens fortsatte succes.

Medarbejder i Elgiganten

Aftersales & Lagermedarbejder

Du skal skabe glade kunder ved at være venlig, hurtig og effektiv i forbindelse med vareudlevering, service og reklamationer. Du er en af de sidste personer kunden møder i Elgiganten, så det er vigtigt, at du er udadvendt og har let til smil. Du skal også kunne lægge skulder til og hjælpe kunderne, så de altid forbliver tilfredse med deres oplevelse i Elgiganten.

Lagerchef

Du skal skabe glade kunder ved at sørge for et overskueligt og ryddeligt lager, smidige rutiner og effektiv opfølgning. I det daglige fungerer du som driftslederens højre hånd og skal derfor også have det store overblik. Du skal være dygtig til at motivere og lede dine medarbejdere - også når det i dagligdagen går rigtigt stærkt.

Driftsleder

Som driftsleder er du varehuschefens højre hånd, når det gælder den daglig drift og opfølgning i forhold til både kassen og lageret. Du skal skabe glade kunder ved at lede og motivere medarbejderne i kassen og på lageret. Vigtige nøgleord er daglig og langsigtet ledelse, planlægning og opfølgning. Dine arbejdsopgaver er centreret om varehusets økonomi, de daglige rutiner, medarbejderne og den overordnede logistik og lagerpleje.

Kundecenter konsulent

Som kundecenterkonsulent er du ofte den første, der møder kunden i telefonen, når de skal handle eller har fået leveret deres produkt. Du skal derfor være den smilende stemme, der kommunikerer venligt, hurtigt og effektivt, så kunden får en god salgsoplevelse. Du skal også have evnen til at omvende et problem til en løsning, der er god for både kunden og Elgiganten. Du er samtidig bindeleddet mellem vores internet, fysiske butikker og kunderne, og din vigtigste opgave er at sikre, at kunden får den bedste løsning - hver gang.

Kundecenter coach

Som coach i Kundecenteret har du ansvar for dit eget team med 8-12 kundecenterkonsulenter. Du skal stå for at udvikle dit team af konsulenter, så de er klædt på til at give verdens bedste service til vores kunder hver gang. Du arbejder igennem dit personlige og nære lederskab med feedback og coaching af dine medarbejdere for at opnå dine mål.

Kundecenter manager

Som manager i Kundecenteret for sales eller aftersales har du ansvar for dit eget team med 25-60 kundekonsulenter. Du skal skabe glade kunder ved at arbejde med coaching og opfølgning i forhold til dine medarbejdere. Dine arbejdsopgaver består af salg og service over telefonen, personalemøder og generel administration. Du har det fulde ansvar for din gruppes budget og refererer direkte til kundecenter-chefen.

Kundecenter-chef

Som kundecenterchef skal du skabe glade kunder ved at udvikle dine medarbejdere og sikre en optimal arbejdsplads. Du er den øverst ansvarlige i Kundecentret og har ansvar for ca. 60-140 medarbejdere og en millionomsætning. I det daglige har du ansvar for at indfri mål og budgetter og for at følge op på driften. Det er vigtigt, at du kan videreføre Elgigantens kultur og værdier, så vi løbende udbygger virksomhedens succes.

Medarbejder hos Servicecenteret

Som medarbejder hos Elgigantens DOA-center (servicecenter) har du til opgave at sikre at alle servicesager bliver behandlet så gnidningsfrit som muligt. Dette indebærer kontakt og koordinering med de værksteder, som Elgiganten samarbejder med samt kommunikation med de kunder, som har indleveret et produkt til reparation.

Servicechef

Som Servicechef er du ansvarlig for Elgigantens DOA-center og ledelsen af medarbejderne her. Du er ansvarlig for, at alle servicesager bliver løst på en hurtig og god måde. Du leder og motiverer dine medarbejdere med Elgigantens kultur og værdier for øje, samt for at opnå de opstillede KPI’er og budgetter.

Business-2-Business

Elgiganten driver en forretningsenhed under navnet ”B2B”, som er målrettet med salg mod virksomheder. Her sælger vi professionelt udstyr til virksomheder, alt inden for hvidevarer, tv, computere og telefoner. Køkkener sælges også her, rettet mod boligselskaberne.

Der er derfor mulighed for at blive B2B-ansvarlig i dit lokale varehus, hvor du har til opgave at sikre, at alle virksomheder i nær- og lokalområdet handler hos netop din Elgiganten. En anden mulighed er også at blive Key Account Manager, hvor din største opgave er at varetage kontakten med vores største erhvervskunder og opsøge nye potentielle kunder.

Elgiganten Logistik

Elgiganten har sin egen logistikafdeling, som sørger for at levere varer direkte hjem til vores kunder. Her har du mulighed for at blive kørselskoordinator eller kørselsleder, hvor din fornemmeste opgave er at sørge for, at logistikken kører gnidningsfrit og at kunderne er glade for deres levering. Logistik-afdelingen er det sidste ansigt i Elgiganten-regi, som kunden møder og er derfor én af de vigtigste funktioner der findes ved hjemmeleveringer.

Nordisk hovedkontor

Elgigantens nordiske hovedkontor – Elkjøp Nordic – driver en række centrale funktioner. Her arbejdes der med mange forskellige områder, såsom indkøb, kategori-planlægning, marketing, IT, logistik, finance og HR. Har du bevist dit værd på gulvet i varehuset, er mulighederne mange for at få en nordisk stilling.

Hvad skal der til for at blive leder?

Hos Elgiganten er vi drevet af resultater og engagement og vi tror på, at erfaring og resultater er altafgørende for vores succes. Går du med en leder i maven, forventer vi at du vil arbejde hårdt, er engageret og brænder for at arbejde med mennesker.

Kan du bevise, at du har en god forståelse for salget og driften i varehuset og samtidig vise, at du besidder lederegenskaber som har grundlag for udvikling, så er du godt klædt på til at blive leder. Hos Elgiganten handler vores ledelsesstil om ledelse i praksis – vi tror på at netop DIN ledelse af din afdeling gør forskellen - både på kort og langt sigt.

Dine ledelseskompetencer vil blive udviklet og sat på prøve gennem vores interne lederuddannelse. Disse kurser giver dig et teoretisk fundament for at prøve det af i praksis, så du kan optimere din afdeling og skabe nogle fantastiske resultater.

Backoffice

Udover de mange muligheder og stillinger i Elgigantens varehuse, tilbyder vi også en lang række muligheder på hovedkontoret.

Assisterende salgschef

Som assisterende salgschef er din opgave at tilrettelægge kampagner og markedsføring for den respektive kategori. Dertil kommer forhandlinger med Elgigantens leverandører og resultatopfølgning på salgslederne rundt i landets varehuse.

Salgschef

Som salgschef er du direkte ansvarlig for salget på kategorien i hele kæden. Du leder og motiverer et team bestående af assisterende salgschefer og sammen opnår I de opstillede budgetter og målsætninger.

Derudover tilbyder vi en række forskellige stillinger inden for marketing, web, it, administration, HR og drift.

Karriereudvikling

Elgiganten Academy

Vores vigtigste ressourcer i Elgiganten er vores medarbejdere! Det er ikke noget vi bare siger, men noget vi tager ekstremt seriøst. I Elgiganten er uddannelse og træning ikke en omkostning, men derimod en investering i at få de bedste sælgere og ledere i branchen. Derfor har vi etableret Elkjøp Academy, der er Elgigantens egen skole, der uddanner og træner i både personlige og faglige færdigheder.

Udover at tilføre dig masser af faglig viden, udvikler Elkjøp Academy dig også som person og medarbejder. Det er også meget vigtigt for os, at vi skal have det sjovt og rart med hinanden undervejs. Derfor lægger vi stor vægt på en fri og afslappet omgangsform. Vi forventer, at du deltager med stor interesse, drivende engagement og godt humør - og du kan forvente, at vi altid gør vores bedste for at give dig den optimale oplæring og uddannelse.

Alle medarbejdere i organisationen, fra deltidsmedarbejdere til varehuschefer, kommer kontinuerligt på kurser og trænes på Elkjøp Academy. Vi investerer over 50 millioner kroner om året på at uddanne og træne vores medarbejdere. Det betyder også, at vi hvert år afholder over 36.000 træningsdage i hele Norden, og vi lægger vægt på, at du får en god uddannelse.

Hos Elgiganten er alt mulig. Det er ikke bare noget vi siger, men virkelig noget vi tror på. Vi er overbeviste om og tror på kvaliteten i hver medarbejder i Elgiganten. Det er jo egentlig meget nemt at sige, men faktum er, at hvis ikke vi tror på individet, giver vi heller ikke medarbejderen mulighed for at levere sit bedste.

Vi drives af entusiasme og resultater. Vi foretrækker energi frem for erfaring, og resultater frem for titler. Vores fantastiske kollega, Harry fra Sverige har bevist, at alt er muligt.

Video:Harry's elgiganten historie"

Uddannelser

Som en del af Elkjøp Academy har du som medarbejder mulighed for at deltage på vores eftertragtede CAT kurser. Vi afholder kurser for alle medarbejdere og har stor fokus på individuel læring.

CAT 1 – Introduktion

Inden din første arbejdsdag starter din uddannelse hos Elgiganten. Kurset er et online-kursus, der giver dig indsigt i Elgigantens koncept, normer og værdier. Du får nogle værktøjer, som du kan bruge i din hverdag til at skabe glade kunder. Du vil også stifte bekendtskab med Elgigantens unikke kultur.

CAT 2 – Salgstræning

Her går vi i dybden med Elgigantens koncept. Du lærer blandt andet, hvordan behovsbaseret salg kan bruges til at skabe glade kunder og langvarige relationer. Du får et dybdegående indblik i, hvad der gør kunderne glade, og hvordan du giver vores kunder en god oplevelse - hver gang!

CAT 3 – Kundebehandling

Her træner vi dig intensivt i, hvordan du giver gode købsoplevelser for kunden. Vi lægger vægt på butiksindretninger der skaber mere glæde og bedre oplevelser for vores kunder. Du får også en grundig forståelse af købeloven og træning i håndtering heraf.

CAT 4 – Personlig udvikling

Leder eller ikke-leder? Det er spørgsmålet mange vil stille sig selv på et tidspunkt. Du får sandsynligvis afklaring på spørgsmålet efter nogle dage med grænsebrydende og udfordrende opgaver og feedback-sessioner, der skaber klarsyn. Du vil opleve, hvordan du udvikler dig personligt og samtidigt får en større forståelse for din rolle i et team.

CAT 5 - Ledelse og kommunikation

Som mellemleder i Elgiganten står din udvikling aldrig stille. Vi arbejder i markedets hurtigst udviklende felt inden for forbrugerelektronik. Det stiller store krav til udviklingen af vores ledere. Vi investerer derfor massivt i at skræddersy et salgslederkursus over fire moduler, som er tilpasset detailhandlens fremtidige udfordringer.

CAT 6 – Varehuschef

Som varehuschef har du en af de vigtigste roller i Elgiganten. Du får direkte indflydelse på Elgigantens samlede resultat. Derfor inviteres alle varehuschefer med til en årlig workshop, hvor du kan give netop dine inputs til vores fremtidige strategi. Sammen udarbejder vi strategien for, hvordan vi bliver verdens mest kundeorienterede kæde.

Ledertrainee

Drømmer du om at stå i spidsen for dit eget varehus? Har du vist resultater som salgsleder og har du potentiale og mod på at udvikle mennesker, så har du mulighed for at blive taget i betragtning til deltagelse på Elgigantens Ledertrainee. Uddannelsen strækker sig over fem moduler med efterfølgende projektopgaver, hvor du får træning inden for ledelse, drift/økonomi og medarbejderhåndtering.

Som Leder Trainee får du muligheden for at udvikle dig fagligt såvel som personligt. Du skal bevise dit potentiale under uddannelsen i varehuset, da du igennem praktiske opgaver skal omdanne teori til succesfuld praksis. Vi lægger vægt på din personlige udvikling og dine evner som leder. Gennemfører du uddannelsen som Ledertrainee i Elgiganten, står du med et uddannelsesbevis, som gør dig til vores topkandidat til et fremtidigt job som varehuschef.

Vores klare målsætning er at træne og uddanne markedets bedste ledere til en fremtidig position som varehuschef inden for Elgiganten og Elkjøp.

Produktkurser

Elgigantens produkter udvikler sig konstant og for at følge med udviklingen og sikre den absolut bedste kundebehandling, afholdes der hvert år produktkurser, hvor du lærer alt om de seneste nyheder og den nyeste teknologi. Alle medarbejdere har mulighed for at deltage, hvad enten du er ansat som deltidsmedarbejder eller salgsleder. Nogle kurser afholdes lokalt i Danmark, mens andre kurser afholdes med nordiske kollegaer i f.eks. Oslo og Stockholm.

Vi har et meget tæt samarbejde med vores leverandører, som også får mulighed for at træne vores medarbejdere. Blandt andet har Apple egne kurser for medarbejdere i Elgiganten. Vi stiller store krav til, at indholdet er relevant og at der trænes ud fra specifikke principper. Vi ønsker, at alle medarbejdere er klædt på til at give vores kunder den bedste oplevelse i Elgiganten.

ELBIT - Nordens største elektronikmesse

ELBIT er Elgigantens egen elektronikmesse og oven i købet Nordens største. Hvert år samles over 2.000 medarbejdere, 60 leverandører og verdens fedeste produkter. ELBIT afholdes i Norge og der kommer medarbejdere fra alle de nordiske lande.

Nogle af Giganterne som har deltaget har udtalt: ”Vi skal være de bedst trænede og have mest viden, så vi kan vise kunderne hvad produkterne og løsningerne kan gøre for dem. Det en drøm for os, som er glade for teknologi og dimser at vandre rundt på det enorme messeområde. Mange af produkterne har kun været vist på IFA tidligere, dermed er det os som medarbejdere i Elgiganten som er de første til at se og opleve dem. Oplevelserne står i højsæde, både for os og vores kunder og kolleger når vi kommer hjem fra ELBIT”.

Udover de mange elektroniske nyheder, inspirerende træningssessioner og et spændende messeområde, så handler ELBIT også om et unikt sammenhold. Som deltager på ELBIT vil du hel sikkert opleve vores stærke kultur på tværs af landegrænser.

Specialistkurser

For at være foran udviklingen afholder vi specialistkurser inden for alle produktgrupper på et højere teknisk niveau. Her får du mulighed for at lære mere om, hvordan de sidste nye teknologier fungerer og hvad de helt præcist betyder for kunderne. Som kursusdeltager forventes det, at du kan lære fra dig, når du kommer hjem i varehuset.


Fagdage

For at vores salgsledere kan være klædt på til den hurtige produktudvikling og vores mange kampagner afholder vi fagdage minimum fire gange om året. Her får salgslederen input i forbindelse med nye trends, årets målsætninger og kampagner. Der vil blive lagt vægt på vidensdeling mellem salgslederne samt gæsteindlæg fra leverandører omkring nyheder og trends.

Ledertrainee
Ledertrainee
Ledertrainee

Vores Kultur

Elgiganten Kultur

En del af vores store succes skyldes uden tvivl vores stærke kultur, som lever på grund af vores dygtige medarbejdere. Vores medarbejdere brænder for det de gør og det er vigtigt, at vi har det sjovt når vi er på arbejde. Vi er overbeviste om, at vores kultur er med til at skabe engagerede medarbejdere – men vigtigst af alt; glade kunder.

Hos Elgiganten lever vi af glade kunder og vi forventer, at du som kommende medarbejder kan spejle dig i og nikke genkendende til vores kulturplakat, - så er du allerede godt på vej til en spændende karriere hos Elgiganten.

CSR

Vi går meget op i, at vi driver vores forretning på en forsvarlig og ansvarsfuld måde. Derfor har vi også en holdning til Corporate Social Responsibility (CSR) i alle aspekter i forretningen.

Medarbejdere

Som en stor arbejdsgiver er det utroligt vigtig for Elgiganten at kunne fastholde og tiltrække engagerede og kvalificerede medarbejdere. Elgiganten forsørger at sikre at vores personalestab i store træk repræsenterer vores kundegruppe, så personalet bedst muligt kan imødekomme kundernes behov.

Menneskerettigheder

Indkøb af produkter foregår fortrinsvis på koncernplan, hvor der i leverandørkontrakter specificeres krav i forhold til menneskerettigheder, arbejdsforhold med videre der skal opfyldes, før man bliver godkendt som leverandør til koncernen, herunder Elgiganten Danmark.

Anti-korruption

Dixons Carphone og dettes koncernselskaber, herunder Elgiganten A/S, lægger stor vægt på deres gode omdømme og arbejder for at sikre høj etisk standard i alle virksomhedens områder og aktiviteter. Vi tolererer ikke nogen form for upassende begunstigelser, såsom at give eller modtage bestikkelse, da det er både uetisk og i mange tilfælde ulovligt.

Klima

I Elgiganten har vi som erklæret mål at nedbringe energiforbruget i vores 40 varehuse samt at reducere vores CO2-udledning væsentligt. Det er ligeledes et erklæret mål for Elgiganten fortsat at udvikle vores viden omkring energirigtige tiltag på de parametre, vi som virksomhed især har mulighed for at påvirke: Vand, varme og el.

Miljø

Elkjøp (Elgiganten) er den største elektronikkæde på det nordiske marked, og vi vil som sådan leve op til vores miljøansvar for elektriske produkter. Vi skal tænke på miljøet i alle led af vores virksomhed og sigte mod at blive ”bedst i klassen”.

Bestyrelse

Elgiganten Danmarks bestyrelse sammensættes på koncernplan fra moderselskabet Dixons i England. Den er derfor funktionsbestemt, hvor kompetencer og roller afgør hvem der sidder i den danske bestyrelse. For nuværende er det fordelt på 40 procent kvinder og 60 procent mænd.

Dansk Folkehjælp - Elgiganten støtter julehjælpen

Der er blevet flere børn i Danmark, der ikke glæder sig til juleaften, fordi de ikke ved, om der er julegaver under træet som til andre børn. I samarbejde med Dansk Folkehjælp og Ekstra Bladet samler vi ind til Julehjælpen, så vi kan give fattige familier i Danmark en god jul med julemad og gaver til børnene. læs mere om "Giv en julegave der vil føles som en hel million"

Presse

På linket nedenfor finder du aktuelle pressemeddelelser, kontaktpersoner, billeder, udtalelser med mere.

Kontakt os

Hovedkontor

Elgiganten A/S
Arne Jacobsens allé 16, 2. sal
2300 københavn S.

Bank: Nordea
CVR: 17237977
Konto: 2217 5368490999
Giro: 1-653-5869
IBAN: DK 972000 5368490999
Swift: NDEADKKK

Mærke

Søgeordsforslag

 

Varehus

Info & kampagner