
karriere i Elgiganten
Et job i Elgiganten byder på mange spændende muligheder og en helt unik arbejdskultur, hvor der er plads til alle og til at have det sjovt.
Vi går ikke op i om du har en bestemt uddannelse eller årelang erfaring – for os er det afgørende, at du er motiveret og har potentialet til at blive vores næste Gigant.
Nedenfor kan du blandt andet læse om de forskellige stillinger som Elgiganten tilbyder, møde nogle af vores kollegaer og læse om de mange karrieremuligheder, Elgiganten har at byde på.

Ledige stillinger
Her kan du se vores ledige stillinger, sende en uopfordret ansøgning og læse mere om vores elevuddannelse.
Er du vores nye Gigant?

Bliv elev i Elgiganten
Vi er altid på jagt efter de dygtigste elever. Du skal være fyldt 18 år, have lyst til at yde dit bedste og brænde for at give vores kunder en fantastisk oplevelse. Lyder det som dig?

Uopfordrede ansøgninger
Var der ikke lige en ledig stilling, der matchede dig? Send os en uopfordret ansøgning - så tager vi kontakt til dig, når kommer en ledig stilling, der matcher din profil.

Nye varehuse
Vi åbner løbende nye varehuse og får derfor brug for flere engagerede Giganter. I slutningen af 2023 åbner vi et varehus i Lyngby Storcenter – vil du med på holdet?

En arbejdsplads for alle
Vi sætter diversitet og mangfoldighed på dagsordenen
Elgiganten er en mangfoldig arbejdsplads med ca. 2.400 dygtige og engagerede medarbejdere på tværs af alder, køn, etnicitet og seksuel orientering. Med andre ord: i Elgiganten er der plads til alle. Vi ser mulighed i alle, der kan forene sig med vores værdier og arbejdskultur. Vi rekrutterer altid de bedst egnede til stillingerne, men som markedsleder tager vi også vores ansvar seriøst, når det kommer til at sikre diversitet og mangfoldighed på arbejdsmarkedet.
Vi arbejder blandt andet aktivt for at promovere lighed mellem traditionelle kønsroller gennem rekrutteringspolitikker og årlige medarbejderopfølgninger.

Vi involverer alle vores medarbejdere!
Elgiganten har en målsætning om at være den mest attraktive arbejdsgiver i branchen og i den forbindelse laver vi årlige medarbejderundersøgelser. Det gør vi for at måle medarbejderengagement og -trivsel blandt alle vores medarbejdere. Undersøgelsen giver vores medarbejdere mulighed for anonymt at vurdere og kommentere forskellige aspekter af deres arbejde, såsom udviklingsmuligheder, nærmeste leder, løn- og arbejdsforhold. Undersøgelsens resultater bliver brugt som grundlag for udvikling til at skabe en endnu bedre arbejdsplads.
Hvad kan du blive i varehuset?
Som varehuschef skal du skabe glade kunder ved at udvikle dine medarbejdere og sikre en optimal arbejdsplads. Du er den øverst ansvarlige i varehuset og har ansvar for mellem 20 og 120 medarbejdere samt en trecifret millionomsætning. I det daglige har du ansvar for at indfri mål og budgetter - og for at følge op på driften af varehuset. Det er vigtigt, at du kan videreføre Elgigantens kultur og værdier, så vi sikrer virksomhedens fortsatte succes.
Driftsleder
Som driftsleder er du varehuschefens højre hånd i den daglige drift og opfølgning i forhold til både kassen og lageret. Du skal skabe glade kunder ved at lede og motivere medarbejderne i kassen og på lageret. Vigtige nøgleord er ledelse, planlægning og opfølgning. Dine arbejdsopgaver er centreret om varehusets økonomi, de daglige rutiner, medarbejderne og den overordnede drift af logistik og lager.
Salgsleder
Som afdelingsleder skal du levere resultater. Du skal skabe glade kunder ved at gå forrest og få det bedste ud af dit team. Din succes afspejler sig i dine medarbejderes succes.
Som afdelingsleder refererer du både til din varehuschef og til kædens salgschef for kategorien.
Som salgsassistent har du ansvar for at møde samtlige kunder og sørge for, at de får en god oplevelse, når de handler i Elgiganten. Du skal brænde for at være bedst – og så skal du kunne lide at have travlt og møde mange forskellige mennesker hver dag. Du sætter en ære i at give alle vores kunder en uforglemmelig oplevelse.
Udover din primære opgave, som består i at møde samtlige kunder, kan du få tildelt en række ansvarsområder. Ansvarsområdet kan variere fra vareopfyldning, prisskiltning og kampagneforberedelse til træning af dine kolleger i varehuset.
Dertil kan du ydermere blive områdeansvarlig. Som områdeansvarlig får du tildelt et område, som eksempelvis små-els afdelingen. Her er din opgave, at sikre korrekte udstillinger, skiltning og at den lokale salgsstrategi bliver fulgt.
Kasseassistent
Som kasseassistent har du den direkte kontakt med kunderne. Du er ofte den sidste person, kunden møder i Elgiganten, så det er vigtigt, at du er udadvendt og har let til smil. Du skal kunne have det store overblik, når der er travlest og stadig kunne smile og yde verdens bedste service. Du skal sikre, at kunderne får alt det rigtige og nødvendige tilbehør med, så de får en god oplevelse, når de kommer hjem og skal bruge produktet.
Lagermedarbejder
Du skal skabe glade kunder ved at være venlig, hurtig og effektiv i forbindelse med vareudlevering, service og reklamationer. Du er en af de sidste personer kunden møder i Elgiganten, så det er vigtigt, at du er udadvendt og har let til smil. Du skal også kunne lægge skulder til, og hjælpe kunderne, så de altid forbliver tilfredse med deres oplevelse i Elgiganten.
Supporter
Som supporter i Elgiganten er det din opgave at sikre, at alle kunder får netop den assistance, de har behov for. Det kan være alt fra klargøring og fejlfinding til opsætning af kundernes elektronik.
Salgsansvarlig
Som salgsansvarlig har du ansvaret for en produktkategori i afdelingen Home eller Tech. Du vil hjælpe og vejlede salgsassistenterne, samt indgå i den daglige kundebetjening i varehuset. Derudover vil du have ansvaret for opfølgende medarbejdersamtaler med afdelingens salgsassistenter.
Driftsansvarlig
Som ansvarlig i driften, får du ansvaret for enten kassen, lageret eller support. Du vil hjælpe og vejlede de øvrige driftsmedarbejdere samt indgå i den daglige kundebetjening i varehuset. Derudover vil du have ansvaret for opfølgende medarbejdersamtaler med afdelingens øvrige medarbejdere.
Som ansvarlig i Elgiganten får du rig mulighed for at påtage dig ansvar og udvikle dig i virksomheden. Vi tilbyder forskellige interne kurser og uddannelser til bl.a. vores ledere og ansvarlige.
I Elgiganten uddanner vi hvert år salgsassistenter. Som elev i Elgiganten vil du blive tilknyttet et varehus gennem hele forløbet. Elevuddannelsen strækker sig over to år, hvor der veksles mellem skoleophold og praktisk erfaring i varehuset. Som elev er du ansat i et varehus på lige fod med de øvrige medarbejdere.
En uddannelse som salgsassistent fra Elgiganten åbner op for mange karrieremuligheder, og hvis du selv udviser ansvarlighed og engagement, så vil du med garanti komme rigtig langt. Størstedelen af vores elever fortsætter i Elgiganten efter endt uddannelse, enten i samme varehus eller i et nyt varehus et andet sted i landet. Læs mere om vores elevuddannelse her.
Hverdagen i varehuset
Her fortæller Martin om hverdagen som medarbejder i et af Elgigantens varehuse.
Hør mere om de forskellige afdelinger, sociale aktiviteter og udviklingsmuligheder i varehuset.
Hvad kan du blive på kundecentret?
Som kunderådgiver er din primære opgave at vejlede og servicere Elgigantens kunder via forskellige kanaler - blandt andet telefon, chat, e-mail og sociale medier. En stor del af arbejdet foregår i samarbejde med kolleger på tværs af organisationen – eksempelvis varehusansatte, backoffice, logistikmedarbejdere, transportører og diverse eksterne samarbejdspartnere.
Som teknisk rådgiver tager du imod henvendelser fra Elgigantens kunder, der har købt en serviceaftale og som oplever tekniske udfordringer med deres produkt.
Din opgave som coach på vores kundecenter, er at udvikle og dygtiggøre vores medarbejdere. Du er med til at sikre, at vores medarbejdere holder et højt serviceniveau overfor vores kunder.
Derudover vil du arbejde med kvalitetstjek og oplæring af nye medarbejdere.
Som teamleder er det dit ansvar at motivere og udvikle dit team, så I opnår afdelingens KPI´er samt at øge den positive kundetilfredshed på en lønsom måde.
Du skal sikre, at afdelingens procedurer og rutiner følges, og at de ansatte har de værktøjer, de behøver for at gøre Elgigantens kunder tilfredse.
Du skal som teamleder også kunne håndtere konfliktfyldte kundesager.
Som personaleplanlægger skal du, via skemalægning frem i tid og løbende monitorering, sikre, at vi har den rette stab på arbejde på rette tid.
Dine primære arbejdsopgaver vil være forecast, monitorering, rapportering til organisationen, vidensdeling med henblik på best practice samt optimering af ressourcer på tværs af alle køer og units på kundecenteret.
Hverdagen på kundecentret
Her fortæller Nanna om hverdagen på Elgigantens kundecenter.
Hør mere om nogle af de forskellige arbejdsområder, og hvad det kræver at være ansat på kundecenteret.
Hvad kan du blive på hovedkontoret?
Elgigantens hovedkontor administrerer en lang række funktioner inden for syv forskellige afdelinger: salg, branding og marketing, digital, økonomi, HR, drift og erhverv (B2B). Hovedkontoret har til opgave at sørge for at driften af vores 43 varehuse kører som den skal, så personalet i varehusene har de bedste forudsætninger, når de møder kunderne. Arbejdet på hovedkontoret er centralt i forhold til virksomhedens udvikling, vækst og succes. Det er hovedkontorets opgave at lægge det rette fundament, så varehusene har værktøjerne til at nå i mål med vores vision; at tilbyde alle den fantastiske teknologiske verden.
Vi har mere end 100 dygtige og engagerede medarbejdere siddende på vores hovedkontor, som er beliggende i København.
Hverdagen på hovedkontoret
Her fortæller Nanna om hverdagen på Elgigantens hovedkontor.
Hør om karriere- og udviklingsmuligheder, sociale aktiviteter og arbejdsområderne på hovedkontoret.

Vores ansøgningsproces
Vil du vide mere om vores ansættelsesproces, eller har du brug for et råd eller to til ansøgningen?

Uddannelse og udvikling af medarbejdere
I Elgiganten ser vi vores medarbejdere som vores vigtigste ressource. Derfor investerer Elgiganten-koncernen hvert år over 70 millioner kroner i træning og udvikling af vores medarbejdere. Dette indbefatter både online-træninger, classroom-undervisning og vores årlige elektronikmesse Campus som afholdes i Oslo. Vil du vide mere om vores uddannelse af medarbejdere eller møde nogle af vores medarbejdere, der har deltaget på interne kurser?
Læs hvad vores medarbejdere fortæller om Elgiganten - både som virksomhed og arbejdsplads, men også om vores kultur.
Mød flere af vores medarbejdere her.

Bliv elev i Elgiganten
Vi er altid på jagt efter de dygtigste elever. Du skal være fyldt 18 år, have lyst til at yde dit bedste og brænde for at give vores kunder en fantastisk oplevelse. Lyder det som dig?
Vil du vide mere?

Om Elgiganten
Elgiganten står bag en af Danmarks mest populære webshops og er Danmarks førende varehuskæde indenfor forbrugerelektronik og hårde-/hvidevarer. Vi åbnede det første danske varehus i 1996 og har siden ekspanderet til 43 varehuse fordelt over hele landet.

Ledige stillinger
Her kan du se vores ledige stillinger, sende en uopfordret ansøgning og læse mere om vores elevuddannelse.
Er du vores nye Gigant?

Samfundsansvar
I Elgiganten vil vi gerne være med til at gøre en forskel. Det er vores ansvar som markedsleder. Vi har en ambition om at hjælpe alle med at få mest mulig ud af teknologiens fantastiske verden. Læs om vores nationale og lokale initiativer.

Vores arbejde med bæredygtighed
Vidste du at vi kan hjælpe dig med at genbruge, genanvende, reducere og reparere din udtjente elektronik til gavn for både dig og miljøet?