Vi sørger for levering - nemt og bekvemt
Her kan du læse mere om hvordan vi kan hjælpe dig med at få dine varer kørt helt til adressen – trygt og enkelt.
Bemærk!
Hjemmeleveringstjenesten er tilgængelig for leveringsadresser, hvor lastbiler har uafbrudt vejadgang til destinationen. Alle leverancer til øer, der ikke har en bro- eller fast færgeforbindelse, vil blive leveret til den nærmeste færgehavn/kajområde. Det er kundens ansvar at sikre, at nogen er på stedet til at modtage varen.

Mere end levering
Hvis du har brug for yderligere hjælp, så du kan komme hurtigere i gang med at bruge dit nye produkt, så har en række services:
- Udpakning og bortskaffelse af emballage: Bliver du træt af at åbne kasser og skille dig af med alt pappet bagefter? Vi fikser det for dig!
- Montering: Vi hænger gerne dit TV op på væggen eller kobler vand og strøm til vaskemaskinen – bare for at nævne nogle af de services, vi udfører.
- Installation: Vi kan hjælpe dig med at få blandt andet TV, PC, mobil, varmepumpe eller smartwatch fiks og færdig og klar til brug, så du slipper for at gå igennem hele processen selv.
- Genbrug: Har du en gammel vaskemaskine, der skal kasseres, tager vi den med til genbrug for dig. Husk, at du altid kan levere gamle produkter direkte til varehuset – dette koster ingenting!
FAQ – ofte stillede spørgsmål
Alle varer, der vejer mere end 35 kg kan leveres hjem til dig. Hvis du bestiller flere ting samtidig – for eksempel et tungt TV og nogle spil – kan det være at TV’et bliver kørt hjem til dig, mens spillene bliver sendt med post.
Bestilling fragt og levering kan ske på to måder – på nettet eller i butikken:
- Når du køber varen i butikken, kan du vælge dag og tidsrum for, hvornår vi skal komme hjem til dig. Det er desværre ikke muligt at vælge et helt eksakt klokkeslæt, men chaufføren vil altid ringe dig op 30 minutter før ankomst.
- Det er også muligt at bestille hjemmelevering, når du handler på nettet. Du vil da få du mange alternativer, efter du har lagt varen i indkøbsvognen.
Der findes to alternativer til levering: "Til kantsten" eller "Med indbæring":
- Hvis vælger du fragt og levering ”Til kantsten”, bærer vi varen til første forhindring. Det kan være til din hoveddør, fortovskanten, porten eller lignende.
- Hvis du har bestilt "Med indbæring", bærer vi varen helt ind og placerer den, hvor du ønsker, forudsat du har gjort klar til placeringen. På grund af arbejdsmiljøregler skal de ansatte beholde deres sko på, så sørg for at fjerne tæpper eller at dække gulvet til på forhånd.
Prisen afhænger lidt af, hvor du bor og hvad slags levering, du ønsker. Hvis du lægger et produkt i indkøbsvognen, kan du se nøjagtigt, hvad det vil koste at få varen leveret hjem til dig.
- Hvis vælger du fragt og levering ”Til kantsten”, bærer vi varen til første forhindring. Det kan være til din hoveddør, fortovskanten, porten eller lignende.
- Hvis du har bestilt "Med indbæring", bærer vi varen helt ind og placerer den, hvor du ønsker, forudsat du har gjort klar til placeringen. På grund af arbejdsmiljøregler skal de ansatte beholde deres sko på, så sørg for at fjerne tæpper eller at dække gulvet til på forhånd.
Problemer med levering? Få Svaret her:
Vi skal altid give dig besked, hvis vi ser, at der er forsinkelser i leveringen. Tag kontakt til os, såfremt chaufføren ikke dukker op i det aftalte tidsrum, så ser vi på mulighederne for levering en anden dag.
Hvis du giver besked mindst 48 timer i forvejen, er det helt fint at ændre detaljerne – tag kontakt til Kundecentret, så fikser vi sagen.
Hvis vi ikke får leveret varen, fordi du ikke var hjemme, må du bestille og betale for en ny levering. Hvis fejlen derimod skyldes, at chaufføren var forsinket, og du ikke fik besked om dette, påtager vi på os omkostningerne for en ny levering.
Tag kontakt til os så hurtigt som muligt, så vil vi finde ud af en løsning og sørge for, at du får alt det, du skal have.
Om uheldet har været ude, skal Elgiganten selvfølgelig nok sørge for, at du bliver fornøjet alligevel. Det er vigtigt, at du dokumenterer skaden med det samme – tag billeder og notér, hvad der er galt. Hvis det er muligt, så fortæl chaufføren om skaden. Tag også kontakt til Kundecentret. Vi vil så hurtigt som muligt give dig en ny vare, sørge for reparation eller give dig et prisafslag – lidt afhængig af hvor stor skaden er. Læs mere om transportskader.