a11y.skip.navigation
Kundeservice
Elgigantens webshop for private forbrugereElgigantens webshop for erhvervsdrivende
Find varehuse / åbningstider
    Levering - vi hjælper dig hele vejen
  • Vi sørger for levering - nemt og bekvemt
  1. Kundeservice
  2. Levering - vi hjælper dig hele vejen

Vi sørger for levering - nemt og bekvemt

Her kan du læse mere om hvordan vi kan hjælpe dig med at få dine varer kørt helt til adressen – trygt og enkelt.

Mand og dreng kigger ud på to mænd, der bærer kasser

Se status på din leverance

Har du købt en vare, og vil du gerne vide, hvornår den kommer?


Spor din bestilling
Leveringslogo på grøn baggrund

Leveringsmuligheder

Er du i tvivl om, hvilke leveringsmuligheder, der er den rette for dig? 

Se leveringsmuligheder

Bemærk!

Hjemmeleveringstjenesten er tilgængelig for leveringsadresser, hvor lastbiler har uafbrudt vejadgang til destinationen. Alle leverancer til øer, der ikke har en bro- eller fast færgeforbindelse, vil blive leveret til den nærmeste færgehavn/kajområde. Det er kundens ansvar at sikre, at nogen er på stedet til at modtage varen.

En glad kunde, der modtager en pakke fra Elgiganten

Mere end levering

Hvis du har brug for yderligere hjælp, så du kan komme hurtigere i gang med at bruge dit nye produkt, så har en række services:

  • Udpakning og bortskaffelse af emballage: Bliver du træt af at åbne kasser og skille dig af med alt pappet bagefter? Vi fikser det for dig!
  • Montering: Vi hænger gerne dit TV op på væggen eller kobler vand og strøm til vaskemaskinen – bare for at nævne nogle af de services, vi udfører.
  • Installation: Vi kan hjælpe dig med at få blandt andet TV, PC, mobil, varmepumpe eller smartwatch fiks og færdig og klar til brug, så du slipper for at gå igennem hele processen selv.
  • Genbrug: Har du en gammel vaskemaskine, der skal kasseres, tager vi den med til genbrug for dig. Husk, at du altid kan levere gamle produkter direkte til varehuset – dette koster ingenting! 

FAQ – ofte stillede spørgsmål

Hvad kan leveres?

Alle varer, der vejer mere end 35 kg kan leveres hjem til dig. Hvis du bestiller flere ting samtidig – for eksempel et tungt TV og nogle spil – kan det være at TV’et bliver kørt hjem til dig, mens spillene bliver sendt med post.

Hvordan bestiller jeg?

Bestilling fragt og levering kan ske på to måder – på nettet eller i butikken:

  • Når du køber varen i butikken, kan du vælge dag og tidsrum for, hvornår vi skal komme hjem til dig. Det er desværre ikke muligt at vælge et helt eksakt klokkeslæt, men chaufføren vil altid ringe dig op 30 minutter før ankomst.
  • Det er også muligt at bestille hjemmelevering, når du handler på nettet. Du vil da få du mange alternativer, efter du har lagt varen i indkøbsvognen.
Bærer I helt ind?

Der findes to alternativer til levering: "Til kantsten" eller "Med indbæring":

  • Hvis vælger du fragt og levering ”Til kantsten”, bærer vi varen til første forhindring. Det kan være til din hoveddør, fortovskanten, porten eller lignende.
  • Hvis du har bestilt "Med indbæring", bærer vi varen helt ind og placerer den, hvor du ønsker, forudsat du har gjort klar til placeringen. På grund af arbejdsmiljøregler skal de ansatte beholde deres sko på, så sørg for at fjerne tæpper eller at dække gulvet til på forhånd.
Hvad koster levering?

Prisen afhænger lidt af, hvor du bor og hvad slags levering, du ønsker. Hvis du lægger et produkt i indkøbsvognen, kan du se nøjagtigt, hvad det vil koste at få varen leveret hjem til dig.

  • Hvis vælger du fragt og levering ”Til kantsten”, bærer vi varen til første forhindring. Det kan være til din hoveddør, fortovskanten, porten eller lignende.
  • Hvis du har bestilt "Med indbæring", bærer vi varen helt ind og placerer den, hvor du ønsker, forudsat du har gjort klar til placeringen. På grund af arbejdsmiljøregler skal de ansatte beholde deres sko på, så sørg for at fjerne tæpper eller at dække gulvet til på forhånd.

Problemer med levering? Få Svaret her:

Chaufføren er forsinket eller kom ikke på aftalt dag

Vi skal altid give dig besked, hvis vi ser, at der er forsinkelser i leveringen. Tag kontakt til os, såfremt chaufføren ikke dukker op i det aftalte tidsrum, så ser vi på mulighederne for levering en anden dag.

Jeg må afbestille eller ændre på leveringen

Hvis du giver besked mindst 48 timer i forvejen, er det helt fint at ændre detaljerne – tag kontakt til Kundecentret, så fikser vi sagen.

Jeg var ikke hjemme på aftalt tid

Hvis vi ikke får leveret varen, fordi du ikke var hjemme, må du bestille og betale for en ny levering. Hvis fejlen derimod skyldes, at chaufføren var forsinket, og du ikke fik besked om dette, påtager vi på os omkostningerne for en ny levering.

Det mangler noget i pakken!

Tag kontakt til os så hurtigt som muligt, så vil vi finde ud af en løsning og sørge for, at du får alt det, du skal have.

Varen blev beskadiget under transport

Om uheldet har været ude, skal Elgiganten selvfølgelig nok sørge for, at du bliver fornøjet alligevel. Det er vigtigt, at du dokumenterer skaden med det samme – tag billeder og notér, hvad der er galt. Hvis det er muligt, så fortæl chaufføren om skaden. Tag også kontakt til Kundecentret. Vi vil så hurtigt som muligt give dig en ny vare, sørge for reparation eller give dig et prisafslag – lidt afhængig af hvor stor skaden er. Læs mere om transportskader. 

Har du behov for hjælp?

KundeserviceKontakt osGiv dine ting længere liv
Til toppen
Klik & Hent
Klik & Hent
Annoncegaranti
Annoncegaranti
Prismatch
Prismatch
Op til 30 dages returret
Op til 30 dages returret
Kundeservice
  • Kundeservice
  • Varehuse / åbningstider
  • Elgigantens kundefordele
  • Services
  • Databeskyttelsespolitik
  • Partner
  • Cookiepolitik
Om Elgiganten
  • Om Elkjøp Nordic
  • Om Elgiganten
  • Bæredygtighed i Elgiganten
  • Samfundsansvar
  • Presseinformation
  • Karriere i Elgiganten
  • Fødevarestyrelsen smiley
  • Elgigantens Kundeklub
  • Om Elgiganten Erhverv
  • Whistleblowing i organisationen
Inspiration
  • Ugens udvalgte
  • Elgigantens Magasin
Elgigantens webshop for private forbrugereElgigantens webshop for erhvervsdrivende

©2023 Elgiganten A/S | Arne Jacobsens Allé 16, 2. - 2300 København S. | CVR: 17237977 | Alle rettigheder forbeholdes | hello@elgiganten.dk | Vi tager forbehold for tryk- og korrekturfejl samt afgifts- og prisændringer. Vi gør i øvrigt opmærksom på at din bestilling ikke er bindende for Elgiganten, før Elgiganten har behandlet din ordre og sendt en bindende faktura.

Salgs- og leveringsbetingelserKategorierBrands