a11y.skip.navigation
Kundeservice
Elgigantens webshop for private forbrugereElgigantens webshop for erhvervdrivende
Find varehuse / åbningstider

Mest populære kategorier - Elgiganten

Bærbar computerMobiltelefonVaskemaskineTVHjemmekontor

Main Categories follow

  • Computer & Kontor
    Computer & Kontor
  • Mobil, Tablet & Smartwatch
    Mobil, Tablet & Smartwatch
  • TV, Lyd & Smart Home
    TV, Lyd & Smart Home
  • Gaming
    Gaming
  • Epoq køkken & bryggers
    Epoq køkken & bryggers
  • Hvidevarer
    Hvidevarer
  • Hjem, Rengøring & Køkkenudstyr
    Hjem, Rengøring & Køkkenudstyr
  • Personlig pleje, Skønhed & Velvære
    Personlig pleje, Skønhed & Velvære
  • Sport, Fritid & Hobby
    Sport, Fritid & Hobby
  • Services & tilbehør
    Services & tilbehør
  • Outlet
    Outlet
  • 800x444px-tilbudskategorier-aktuelle-tilbud
    Aktuelle tilbud
  • 750x444-mere-som-medlem-dk-v1
    Elgigantens Kundeklub
  1. Bæredygtighed i Elgiganten
  2. EcoVadis - Sådan følger Elgiganten op på sine leverandører
Ecovadis- Bæredygtighedsvurderinger af leverandører

Hvordan kan jeg vide, hvordan varer produceres?

Hvordan kan du vide, at det du køber hos Elgiganten er produceret på en ansvarlig måde? Elkjøp Nordic-koncernen, som Elgiganten A/S er en del af, har som den første elektronikkæde indgået et samarbejde med det internationale certificeringsselskab EcoVadis. De følger op på vores leverandørers arbejde med miljø, etik og socialt ansvar. Resultaterne af deres vurderinger kan du finde her på denne side.

Samarbejde mellem Elgiganten og Ecovadis

I dag kan virksomheder vælge at skilte med deres produkters bæredygtighed, men snart vil hensyn til klima, miljø og gode arbejdsforhold ikke længere være et tilvalg. Myndigheder i Norden og resten af Europa vil begynde at stille miljø- og klimakrav til leverandørernes produkter i hele deres levetid. Som et konkret eksempel arbejdes der i EU med at udvikle et digitalt produktpas, som efter alt at dømme vil blive en realitet inden for få år.

Allerede nu har Elgiganten taget konsekvensen af denne udvikling og har indledt samarbejde med EcoVadis, en international virksomhed, som arbejder systematisk med at certificere virksomheder for deres bæredygtighed.

EcoVadis regnes som verdens førende inden for sit område og er anerkendt for sine grundige og detaljerede analyser af virksomheders bæredygtighed baseret på en række forskellige kriterier inden for klima, miljø, arbejds- og menneskerettigheder, etik og indkøb. Selskabet har 12 kontorer verden over og har indtil nu bedømt over 75.000 selskaber.

Et ekstra plus ved EcoVadis er, at selskabet har udviklet en enkel og letforståelig måde at vise virksomheders bæredygtighed på. De inddeles ganske enkelt i fire kategorier – får en af fire forskellige ”medaljer”: Platinum, Gold, Silver og Bronze. Så er det nemt for dig som erhvervskunde at vurdere hver enkelt virksomheds nuværende niveau, når det handler om den generelle bæredygtighed.

Vi ønsker at løfte bæredygtighed højt, siger Camilla Skjelsbæk Gramstad, som er Head of sustainability i Elkjøp Nordic, moderselskabet for Elgiganten i de nordiske lande. – Vi ønsker at skabe lidt konkurrence blandt leverandørerne om at være gode til dette. Vi tror, at EcoVadis’ certificeringer vil fungere som motivation til stadig at blive bedre, tilføjer Gramstad. Det betyder ikke, at leverandører med medaljer af højeste karat for bæredygtighed har bedre produkter end de andre, understreger Camilla Skjelsbæk Gramstad. – Men vi vil vise deres arbejde med hele området, hvilke processer og rutiner de har inden for alle EcoVadis’ kategorier.

Ikke alle Elgigantens leverandører er endnu certificerede. Men mange er, og flere er på vej. – Vi opfordrer alle vores leverandører til at blive certificeret. Og vi kan mærke, at der er en stor interesse for det. Mange af vores leverandører optræder allerede på listen, men jeg er sikker på, at stadig flere indser, at det er en fordel.

Rangering for bedre produktion

Eksperterne fra EcoVadis er verdens førende på bærekraftsvurderinger. Fra deres kontorer i 12 lande vurderer de mere end 65.000 forskellige selskaber og giver dem en score fra 0 til 100, baseret på måden de efterlever krav og arbejder med miljø, arbejds- og menneskerettigheder, etik og indkøb. Resultaterne bruges til at finde og følge op på forbedringspunkter. Dette er først og fremmest vigtigt og nyttigt for den måde vi som indkøber kan stille fortsat strengere krav, til det vi sælger. I Elgiganten ønsker vi også at gøre bæredygtighedsscoren tilgængelig for alle vores kunder.

På denne side finder du en liste over leverandørene, som har modtaget en EcoVadis-medalje:

  • Platinum: Top 1% med totalscore mellem 75 og 100
  • Guld: Top 5% med totalscore mellem 67 og 74
  • Sølv: Top 25% med totalscore mellem 56 og 66
  • Bronze: Top 50% med totalscore mellem 47 og 55


 

Ecovadis Platinum Sustainability Rating

Platinmedalje

Ecovadis | Ecovadis Gold Sustainability Rating

Guldmedalje

Ecovadis | Ecovadis Silver Sustainability Rating

Sølvmedalje

Ecovadis Bronze Sustainability Rating

Bronzemedalje

Leverandører med Platinmedalje:

Epson
Brand Logos | Epson

Se alle produkter fra Epson her

HP
Brand Logos | HP

Se alle produkter fra HP her

LG
Brand Logos | LG

Se alle produkter fra LG her

Lyreco

Lyreco leverer produkter og tjenester til arbejdsstedet.


Philips Hue
Brand Logos | Philips Hue

Se alle produkter fra Philips Hue her

Philips

Se alle produkter fra Philips her

Tarkett
Brand Logos | Tarkett

Tarkett leverer gulve til boliger og offentlige rum.

Dell
dell-logo

Se alle produkter fra Dell her

Leverandører med guldmedalje:

Acer

Se alle produkter fra Acer her

AEG
Brand Logos | AEG

Se alle produkter fra AEG her

Beko

Se alle produkter fra Beko her.

Canon

Se alle produkter fra Canon her

Electrolux
Brand Logos | Electrolux

At tage bæredygtighed til det næste niveau

Som en global leder inden for husholdningsapparater har Electrolux en enorm mulighed for at fjerne de barrierer, der forhindrer forbrugerne i at træffe bæredygtige valg. Vores nye bæredygtighedsramme, For det bedre 2030, der integrerer vores Better Living-program, gør det muligt for Electrolux at fortsætte med at skabe en bedre og mere bæredygtig livsstil for mennesker rundt om i verden frem til 2030.

Bedre løsninger

At møde det voksende globale marked for husholdningsapparater uden øget miljøpåvirkning kræver, at vi yderligere optimerer produktets ydeevne og udnytter ressourcerne bedre.

Electrolux vil forbedre energi og vandets ydeevne ved deres apparater og hæve grænsen for produkteffektivitet over hele verden. Electrolux vil udnytte ressourcerne bedre og fremme markedet for genanvendelse ved at bruge mere genbrugsmaterialer. Electrolux beskytter mennesker og miljø ved at håndtere kemikalier omhyggeligt og fortsætte med at erstatte dem, der giver anledning til bekymring.

Bedre drift

Vi arbejder konstant for at være mere ressourceeffektive og blive en mere sikker og mere etisk virksomhed. Opnå mere med mindre Electrolux vil fortsætte med at reducere sit miljømæssige fodaftryk ved at skifte til vedvarende energi og optimere brugen af ​​energi og andre ressourcer i hele sin drift.

Bedre samfund

Electrolux vil sikre, at alle leverandører lever op til vores høje forventninger, uanset hvor de er placeret, og vi vil støtte overgangen til mere bæredygtig praksis. Vi udvikler produkter og tjenester, der er baseret på mere cirkulære forretningsmodeller, som hjælper med at genbruge og genbruge ressourcer.

Se alle produkter fra Electrolux her

Elis
Brand Logos | Elis
Grundig

Se alle produkter fra Grundig her.

Lenovo
Brand Logos | Lenovo

Se alle produkter fra Lenovo her

Logitech
Brand Logos | Logitech

Logitech er forpligtet til bæredygtighed. Bæredygtighed kan betyde forskellige ting for forskellige mennesker, så Logitech forklarer deres tilgang i følgende termer.

De vigtigste fodaftryks-programmer sigter mod at reducere Logitechs miljøpåvirkning på planeten. Hovedpunkterne i disse er klimahandling, CO2-gennemsigtighed, Design for Sustainability - DfS (materialer, produkter, emballage), ansvarlig produktion og produktets levetid. De vigtigste håndaftryks-programmer sigter mod at øge Logitechs positive indvirkning på mennesker og samfund. Dette inkluderer menneskerettigheder og arbejdskraft, etik, privatliv og sikkerhed, konfliktmineraler, udvikling af leverandører, talentudvikling, mangfoldighed og inklusion, sikkerhed, sundhed og velvære samt at give noget tilbage.

Begrebet håndaftryk og fodspor

Nogle af vores ledelsesprogrammer er tværgående og skaber værdi med hensyn til både et reduceret miljømæssigt fodaftryk og et forbedret positivt håndaftryk på mennesker og samfund. Men vores brug af konceptet håndaftryk og fodaftryk har hjulpet os med at forenkle kommunikationen af ​​vores tilgang og ydeevne. Vi kan lide det. Vi håber, du gør det også.

Du kan læse mere om Logitechs klimaprogram, 'Design for Sustainability program' og læse mere om deres certificeringer på deres hjemmeside. Du kan også læse Logitechs 'bæredygtighedsrapport fra 2020 her.

Se alle produkter fra Logitech her

Microsoft

Se alle produkter fra Microsoft her.

Nespresso
Brand Logo | Nespresso

Se alle produkter fra Nespresso her

Nokia
Brand Logo | Nokia

Se alle produkter fra Nokia her

Samsung
Brand Logos | Samsung

Se alle produkter fra Samsung her

Tefal

Se alle produkter fra Tefal her.

Voss
Brand Logos | Voss

Se alle produkter fra Voss her

OBH Nordica
OBH NORDICA

See all our products from OBH Nordica

Krups
Krups

See all products from Krups

WMF
WMF_logo_logotype-583x700

See all our products from WMF

Rowenta
Rowenta-logo - Copy

See all our products from Rowenta

Whirlpool
Brand Logo | Whirlpool

Se alle produkter fra Whirlpool her

KitchenAid

Se alle produkter fra KitchenAid her

Leverandører med sølvmedalje:

Airthings
Airthings Ecovadis - Copy

Se alle produkter fra Airthings her


 


AON
Brand Logo | Aon

Se alle produkter fra AON her.

Asus

See all products from Asus here.

Bosch
Brand Logo | Bosch

Bosch er forpligtet til bæredygtighed og udvikler sig konstant i denne henseende. De tilsvarende strategiske fundamenter er forankret i vores målvision "New Dimensions – Sustainability 2025", som vi har udviklet med henblik på de fremherskende megatrends: klima, energi, vand, urbanisering, globalisering og sundhed - vi fokuserer vores aktiviteter på de områder, hvor vi kan opnå den største fordel for mennesker og miljø.

Vores produkter findes i mange områder af hverdagen - hjemme eller i bilen, på arbejde eller fritid. Vores etik "Invented for life" står for kvalitet, pålidelighed og sikkerhed - og for det faktum, at vores produkter fascinerer mennesker og forbedrer deres livskvalitet. For at sikre at det forbliver sådan i fremtiden, udfører vi forsknings- og udviklingsarbejde med innovative løsninger og teknologier, der gør livet lettere og mere sikkert, sparer ressourcer og skaber økonomisk merværdi for vores kunder.

Vi understreger vigtigheden af ​​vores produkters bæredygtighed ved at forankre tilsvarende aspekter i fire tematiske områder af vores målvision for bæredygtighed: I klima og urbanisering tilstræber vi at reducere vores miljømæssige fodaftryk og bidrage til miljøbeskyttelse; sundhed handler om at holde mennesker og miljø fra skade; og mens globalisering beskæftiger sig med de økologiske og sociale risici i forsyningskæden. Dette resulterer i en klar kravsprofil for vores produkter gennem hele livscyklussen fra produktion og anvendelse til bortskaffelse.

Læs mere om Bosch' bæredygtighed i denne rapport.

Se alle produkter fra Bosch her

Brother
Brand Logo | Brother

Se alle produkter fra Brother her

Dbramante1928

Se alle produkter fra Dbramante1928 her.

Doro
Brand Logo | Doro

Se alle produkter fra Doro her

Europcar

Europcar tilbyder et bredt udvalg og gode biler.

Harman Kardon

Se alle produkter fra Harman Kardon her.

Huawei

Se alle produkter fra Huawei her.

Jabra
Brand Logo | Jabra

Se alle produkter fra Jabra her

JBL

Se alle produkter fra JBL her.

KitchenAid

Se alle produkter fra KitchenAid her

Liebherr

Generelt gælder bæredygtighedsprincippet i Liebherr-virksomheden for alle områder af deres forretning for at harmonisere de økonomiske, miljømæssige og sociale aspekter. Liebherrs mål er at fortsætte systematisk med at tilpasse deres virksomhed til de gældende retningslinjer for bæredygtig ledelse.

Vi forsøger at reducere miljøpåvirkningen af ​​vores produkter og produktionssteder ud over specifikationerne i forskrifterne og lovbestemte krav. For at gøre dette skal ressourceforbruget løbende optimeres og den energirelaterede ydeevne forbedres konstant. I vores produkter tages der hensyn til miljøhensyn gennem hele livscyklussen (udvikling, produktion, anvendelse og efterfølgende bortskaffelse).


Miljøvenlig produktudvikling

På et tidligt stadie i produktudviklingen undersøges potentielle teknologier og forbedringer af apparater for relevante miljømæssige aspekter. Interne processer og procedurebeskrivelser sikrer f.eks .:

  • Nye produkter er udviklet så miljøvenligt som muligt

  • Miljømæssige relevante aspekter overvejes i design, fremstilling, anvendelse og bortskaffelse


Innovation til lavt energiforbrug

Vores fremragende, innovative færdigheder inden for produktion af energibesparende og miljøvenlige køleskabe og frysere, blev anerkendt i 2016 af to ProCold-priser. ProCold, som blev initieret af Europa-Kommissionen, er finansieret af EuropeanUnion's Horizon 2020-forsknings- og innovationsprogram og sigter mod at øge både produktion og efterspørgsel efter effektive køleskabe.

Optimering af materialebrug

Vi sikrer at der, hvor det er muligt, kun bruges plast i en sort. De anvendte metaller er næsten 100% genanvendelige. Vi er også opmærksomme på genanvendeligheden af ​​emballagematerialerne fra starten. Vi bruger kun styrofoam, PE-film, plaststøbte dele, pap og træ.

Se alle produkter fra Liebherr her


Mora

Se alle produkter fra Mora her.

Net el-torget
Plantronics

Se alle produkter fra Plantronics her.

Sennheiser

Se alle produkter fra Sennheiser her.

Siemens
Brand Logo | Siemens

Se alle produkter fra Siemens her

TCL
Brand Logo | TCL

Se alle produkter fra TCL her

Whirlpool
Brand Logo | Whirlpool

Se alle produkter fra Whirlpool her

Leverandører med bronzemedalje:

Philips TV

Se alle produkter fra Philips her.

Gram
Gram logo

Se alle produkter fra Gram her.


Mill
Brand Logos | Mill

Mill International sigter mod at være en førende leverandør af elektriske apparater inden for definerede nicher til forbrugere globalt. Virksomhedens grundlæggende værdi er ''affordable design-based quality with demonstrable benefits to the consumer". Mill vil være på forkant med markedsudviklingen ved løbende at innovere inden for design, funktionalitet og emballage. Mill er ansvarlig for kvalitet, bæredygtighed og etik i produkter og levering.

Mill International mener, at der er en stærk sammenhæng mellem langsigtet rentabilitet og socialt og miljømæssig forsvarlig forretningspraksis.

Mill Internationals minimums-miljøkrav

▪ Mill International skal overholde relevante nationale og internationale miljøkonventioner og lovgivning

▪ Mill International sigter mod at forbedre sin energieffektivitet, ressourcehåndtering og forebyggelse af forurening, herunder forbedringer af miljøvenlig emballage  

▪ Mill International vil bidrage til et mere effektivt energiforbrug gennem salg af sine produkter og informere forbrugerne om fordelene ved reduceret energiforbrug

▪ Mill International har til formål at minimere indvirkningen af ​​elektriske og elektroniske varer på miljøet ved at lette genbrug af sine produkter, både direkte og indirekte gennem sine forhandlere og leverandører. 

Se alle produkter fra Mill her

Mere information

EcoVadis giver indsigt i deres kunders leverandørkæders bæredygtighed. Hos EcoVadis kører de evidensbaserede vurderinger af selskabers ledelsessystemer med fokus på fire temaer: Miljø, arbejds- og menneskerettigheder, etik og bæredygtigt indkøb. For Elgiganten er målet at synliggøre overfor slutbrugeren, hvor bæredygtige leverandørerne der producerer de produkter, slutbrugeren køber, er. Når vi i Elgiganten har adgang til leverandørens resultatkort, kan vi følge handelspartneren i forbedringsrejsen og udnytte styrken og forbedringsområderne, som EcoVadis’ analytikere deler med os. Alt i alt er partnerskabet baseret på åbenhed, synlighed og samarbejde.

Læs mere om EcoVadis på deres hjemmesider: www.ecovadis.com. Du kan også læse Elgigantens etiske og miljømæssige krav til alle leverandører i vores Code of Conduct.

Klik & Hent
Klik & Hent
Annoncegaranti
Annoncegaranti
Prismatch
Prismatch
Op til 30 dages returret
Op til 30 dages returret
Kundeservice
  • Kundeservice
  • Varehuse / åbningstider
  • Elgigantens kundefordele
  • Services
  • Databeskyttelsespolitik
  • Marketplace
  • Cookiepolitik
Om Elgiganten
  • Om Elgiganten
  • Bæredygtighed i Elgiganten
  • Samfundsansvar
  • Presseinformation
  • Ledige stillinger
  • Fødevarestyrelsen smiley
  • Elgigantens Kundeklub
  • Om Elgiganten Erhverv
  • Whistleblowing i organisationen
Inspiration
  • Aktuelle tilbud
  • Black Friday
  • Elgigantens Magasin
Elgigantens webshop for private forbrugereElgigantens webshop for erhvervdrivende

©2022 Elgiganten A/S | Arne Jacobsens Allé 16, 2. - 2300 København S. | CVR: 17237977 | Alle rettigheder forbeholdes | hello@elgiganten.dk | Vi tager forbehold for tryk- og korrekturfejl samt afgifts- og prisændringer. Vi gør i øvrigt opmærksom på at din bestilling ikke er bindende for Elgiganten, før Elgiganten har behandlet din ordre og sendt en bindende faktura.

Salgs- og leveringsbetingelserKategorierBrands